My Family...sista chansen att se
Sista chansen att ta en titt på min familj! Låser albumen om ngt dygn. Välkomna att bese de vackraste, snällaste (!) o intelligentaste ungarna i hela universum! ;)

Underbara ungar! :-D
Varför ska du låsa albumen? *nyfiken*
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
De är urgoa! :)
Det känns inte riktigt bra att vem som helst kan kopiera bilderna. Speciellt de på barnen. Är också ganska så glad i en del andra, naturbilder, vill ha dem lite mer "exklusiva"…om du förstår vad jag menar.

#2 Jag hajar :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

har bara kikat på ngr bilder. ni ser ut att bo mysigt!
har dina barn kvar sina namn från hemlandet?
Morrn! Tittar in som hastigast innan Guben ska ha datorn. :)
Jo, sonen har kvar sitt som tilltalsnamn men det funderar han på att ändra till andranamn o ta sitt smeknamn som tilltals. Ingen kan uttala orginalnamnet…de hugger av det o säger bara det första (dubbelnamn) o det gillar varken han el jag.
Flickorna tilltalas m sina svenska namn men har kvar sina kinesiska som andranamn.
På så sätt kan alla själva välja vad de vill bli kallade när de blir vuxna. :)

det är ju bra, annars får många adoptivbarn helt nya namn när de kommer till sverige. =)

Åhhh vilka fantastiskt söta barn! Man vill bara busa runt med dem! :)
Visst bor vi mysigt. Hade gärna haft en västerbottensgård men vi hittade ingen till rätt pris o rätt läge när det var aktuellt m hus. Lite ostädat men…här prioriteras annat. :)
Numer rekommenderas man att behålla "födelsenamnen", de har så liten "egen" historia. Däremot kan man möjligen ta bort ngt om det inte är "passande". T ex är vår mellandotter döpt efter 2 städer , ett som efternamn + ett som förnamn + ett vanligt förnamn. Det har hänt att folk m sådana namn blivit sämre behandlade då det indikerar att personen ifråga är "barnhemsbarn". Ofta är barnen också uppkallade efter barnhemmet o det bli ju samma sak.
Yngsta dotter hade däremot ett vanligt efternam (barnhemsföreståndarens) o vanliga förnamn.
Du är *sååå* välkommen hit att busa m dem…för busiga är de, särskilt yngsta men det syns kanse på uppsynen. ;)