Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 800 ggr
zavannha
0

Att älska i evighet...

Att få ett barn…att få älska det i återstoden av sitt liv, det är det bästa man kan ha. Att ge av sig själv till barnet, allt vad man kan. Det är det minsta man kan göra då barnet gör det själv. Den visar sina känslor öppet och ärligt som bara barnen kan. Tänk om vi vuxna kunde vara lika öppna. Världen skulle vara så mycket bättre. Jag älskar mina 3 underbara mirakelbarn. Det är nämligen så att jag har en genetiskt ärftlig sjukdom som jag inte visste om förrän mina barn var födda. Därav att dom är mirakelbarn. Jag väntade 3:e barnet som är ett änglabarn och då i vecka 16+4 såg dom att hon,lilla Hanna hade en förstorad njure. Hon kämpade ända till vecka 23+4 då hon dog omfamnad i min trygga mage. Jag blev strax därefter med barn igen och min läkare ringer och frågar mig: Du är inte gravid eller? Och jag svarar: Joo det är jag faktiskt. Hon svarar: Okej för jag har dåliga nyheter. Hon berättade att jag hade en genetiskt ärftlig sjukdom som ger missbildningar på fostren. Det var ärfligt till 5-7 %. Jag och min man valde att behålla våran bebis som idag är 2 år och heter Tilda. Väntan var oändligt lång med henne men väl värd den svåra resan.

Elisabeth-J
0

Jag förstår att den väntan blev lång för dig, vilken glädje att du ändå har fått dina små mirakel! Jag tycker att alla barn är små kärleksfulla mirakel oavsett om dom föds friska eller med en skada. Skrattande Min moster har fött 7 barn, varav 5 av dom har gått bort innan dom blivit 2 år, dom hade en genetisk sjukdom, att dom har 2 friska barn är ett mirakel då chansen endast var 5% Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

zavannha
0

Åh jaa det är sådana människor man beundrar för att dom orkar o är så otroligt urstarka. Hoppas att det går bra för hennes 2 som finns nu. Lyckönskningar=) Kram

MaMaMade
0

Visst är alla barn mirakel! Särskilt när man betänker hur mkt som måste klaffa för att de öht ska bli till. Men jag förstår lyckan när man vet att chanserna till ett barn/friskt barn är små.

Jag har en avlägset bekant som har en multihandikappad son o himmel vad jag beundrar henne o hennes fam m tankte på allt arbete o oro de får lägga ner för att få hans vardag dräglig. Det är så lätt att lägga resten av fam åt sidan känslomässigt i sådana lägen, för att inte tala om tiden man tar från dem för att ge till en.

Jag gratulerar dig till dina barn o att du fått chansen att uppleva glädjen m flera graviditeter! :)