Ipren amma
Hur ofta kam jag ta ipren när jag ammar? Nu har jag 39,6 i feber och tänkte ta varje gång jag har 40. Sist jag tog var vid 16.00 ungefär. Dottern är född 38+1 och idag är hon 1 vecka och 5 dagar. Jag har mjölkstockning, hur hög feber kan jag få?
Jag tycker du borde ringa 1177 och fråga för att få ett säkert svar.
Du bör genast bege dig till doktorn! Med så hög feber ska du inte amma ditt barn utan att ta reda på vad febern beror på. Bebisen har ju precis kommit och du kan ha infektion i livmodern efter förlossningen. Åk till akuten!
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#3 hon skriver att hon har mjölkstockning. Jag skulle vara mycket restriktiv med febernedsättande. Det påverkar din kropp som försöker läka (genom feber bland annat) och det går över och kan påverka ditt barn. Amma så mycket du bara kan, vila och gör citronomslag på dina ben eller skiva ett antal citroner i vatten och gör ett fotbad så kanske febern går ned om du besväras mycket av den.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Du ska ta Ipren max var 8 timme.
Jag tror stockningen blivit bättre. Jag tog aldrig mer ipren ovh febern är borta och ömheten med, dock är det lite rodnad kvar så jag vågar inte slappna av riktigt än och lita på att det är bra