Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 823 ggr
[isabellascheja]
0

Behöver verkligen hjälp..

Detta kanske kommer bli det mest förvirrande inlägg jag någonsin har skrivit/ni har läst. Men ska försöka göra allt kortfattat. Jag är en barnkär person, MEN jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha egna barn.. Jag är en sådan person som inte kan vara låst, vill inte ta ansvar, vara borta hur mycket jag vill och jag vill alltid kunna hitta på saker jämt och ständigt utan att jaga efter en barnvakt med mera. Trots att jag bara är 22 år gammal så har jag haft denna inställning länge. Men nu till det som är så förvirrande för mig.. Jag är trots allt nästan säker på att jag kommer ångra mig när jag är över 40 att jag inte skaffade barn. Jag faller liksom mellan stolarna så det finns inte, jag kan vara en moder men jag kan aldrig bli/vara en mamma och gå in i den rollen. Har dock funderat på att göra det enkelt att ev bli äggdonator och hjälpa dem som inte kan få barn och som verkligen vill ha det då det gör så ont i hjärtat att se folk som ej kan få barn.. Problemet är att lagen har ändrats och att ett barn har rätt att få reda på vem donatorn är. Då vill jag ju inte att "Calle 18 år" i framtiden ska stå och banka på min dörr, skicka mejl och ev jaga mig på telefon men samtidigt vill jag att han/hon/den/det ska göra det. Är det någon därute som känner som jag eller är jag helt ensam med att mina hjärnspöken krokar med varandra? Jag skulle vilja kunna få sätta mig på en av stolarna istället för att falla emellan. Mvh Bella.

VildaVittra
3

Jag är över 40 nu och jag har inte ångrat mitt val om att vara frivilligt barnlös, tvärtom. Lyssna inte på folk som säger saker som att man kommer att ändra sig eller att man inte hittat rätt man, för den enda som ens har en aning om hur du skulle kunna känna dig i framtiden, är just du och ingen annan.

Känner du dig osäker på äggdonationer, så vänta då med det. Det ska kännas rätt att göra det också.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Devya]
1

Du är ännu väldigt ung så du behöver faktiskt inte börja oroa dig själv med dessa tankar. Det kanske blir tydligare med tiden med vad du vill göra och om inte så får du ta itu med det då du är typ 30. Jag skulle åtminstone inte ta någon stress över det här om jag vore du. 

Då jag var tonåring och även i början av 20-års åldern så trodde jag bestämt att jag skulle skaffa barn eftersom jag verkligen tycker om barn. Nu är jag om ett år 30 och känner mig inte alls lika säker. Det lutar mer mot att det som händer får hända.

Ria74
0

Det är jättesvårt att veta om du kommer att ändra sig och vilja ha barn. Jag ville väldigt gärna ha ändå sen tidig ålder. Men av olika orsaker blev det inte så och jag hann fylla 38 innan jag blev gravid. Då hade jag förlikat mig med tanken på att jag inte skulle få några barn och var lycklig utan. Man saknar inte det man aldrig haft, men man kan sakna hur man tror det hade varit. Du har tid på dig att fundera och känna efter hur just du skulle vilja ha det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
1

Jag tycker inte du verkar förvirrad utan snarare tvärtom säker på hur du känner. Hur vi kommer att känna i framtiden vet egentligen inte någon av oss. Lita på ditt omdöme och tycker du inte att det fungerar för dig med äggdonation så strunta i det. Inte mycket att göra åt, inte just nu i alla fall. Skulle du ändra hur du känner så finns det gott om tid.

AnnaFagerell
0

Jag tycker du ska leva ditt liv bara. Om och när rätt kille dyker upp för dig kommer du kanske vilja ha barn. Och vill du inte det så vill du inte. Man skaffar inte barn om ifall att man skulle ångra sig sedan så jag tycker du tänker bra. Lev livet och blir det barn senare i livet så blir det

Medarbetare på djurskydd.ifokus

JeFo
0

Min syster skulle never ever ha barn. Hon har alltid gått sin egna väg och haft åsikter om det mesta. Hon har hållt sig till det hon sagt och gjort också. Hon var riktigt säker, hon skulle aldrig ha barn. Möjligen adoptera någon som var över 5 år men ingen egen snorvalp. Hon var riktigt säker till hon var 28 och blev gravid. Då kom det en liten son…. Alla är olika. Vissa ändras och andra inte. Du är ung än och mycket hinner ske. Gör det du vill och ändras det så gör det. Inte alla som vill ha barn.