Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 869 ggr
probiotica
0

Nattning

Ojoj vad denna mamman är trött! Har en liten kille på en och en halv månad. Han är super go och snäll men har de senaste dagarna blivit kinkig då vi ska sova. Vi har börjat köra nattrutiner ( de har vi kört ett tag) matning blöjbyte pyjamas. De senaste dagarna har han klagat livrock vägrar sova. Jag har testat allt Babynest brevid mig, sovit med mig, vagn vagga babysitter soffan annan säng! Inatt började han gny missnöjd skrika vid 21 då var han matat rapad blöjbyte pyjamas. La honom med mig i babynestet. Sen höll han på med de till 07.30. Både jag och pappan heeeelt slut. Till slut bäddade ja ner pojken och mig själv i gästsängen med massa kuddar. Då slocknade han! Är orolig över att de ska bli samma visa inatt. De märkliga är att han vaknade vid halv tolv och var gla kille. Skrattade jollrade åt ich myste. Sen har han sovit. Har försökt väcka honom för att hålla honom lite vaken på efm men de gick absolut inte han sov:-/ har idag ändrat hans spjälsängbtagir bort nestet lagt i massa filtar så de ska bli mysigt. Jag hoppas verkligen på en natt med mer sömn annars blir ja sinnessjuk!!!!!

[TanatosNyx]
0

Runt 6 veckor? Då är det första riktiga strulfasen som har kommit :) Han kommer att stöka ett tag på nätterna nu, vi upplevde bättring runt 3 månader med sömnen, men då började han upptäcka omvärlden så då blev det massa bök med amningen i stället (inte ro att äta..)

OlgaMaria
0

Ibland kan de ju vara så att det som fungerat tidigare slutar fungera när de blir lite större. För oss har det gått att söva de små om man går runt med dem i famnen och de ligger med kroppen mot en och vilar med huvudet mot din arm. Allts att de ligger horisontellt med hela mage och bröst tätt mot dig. Om man har en bebis som verkar ha svårt att slappna av får man helt enkelt försöka söva och hjälpa dem att komma till ro. Sen verkar det vara något annat, som magknip eller så?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

tlover
0

Då vår dotter sovit dåligt har det hjälpt jättemycket att gå med henne i bärsjal. Det funkar dessutom om det är magont som gör att hon sover dåligt.

l'm back