Kostar sjukvård för barn?
Jag vet att sjukvård kostar, dock undrar jag: Vad kostar och hur mycket?
Vi bor ju i Sverige och inte i USA. En mamma på facebook skickade till mig att hon startat en insamling för att hennes son ska kunna operera sina ögon, om han inte gör det så riskerar han bli blind. Borde inte det täckas av högkostnadsskyddet? Barnet är ju 7 år bara och vi bor i Sverige, här ska väl inte barn tvingas bli blinda för att operationer kostar? Låter helt sjukt, hur funkar det egentligen?
Kan vara att det är en operationen som inte gör i sverige eller täcks av landstinget. Jag vet inte alls hur svenska sjukvården fungerar mer. I finland är det gratis med sjukvård för barn vad jag vet.

Svensk sjukvård är gratis för barn, men det kan handla om operationer dom vill göra utomlands istället. Annars är det kringkostnader personen vill ha hjälp med, t.ex bensin om dom måste köra mycket, hotellkostnad eller annat.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Låter väldigt skumt om det inte är omkostnader.. men det tar ju en försäkring hand om.
Operationen är gratis om man är svensk medborgare. Är man inte det så får man all akuta vård här men sådant som kan vänta får man betala för om man ändå vill göra det i Sverige. Så det beror på vad det är för ögonoperation du pratar om.