Om risken för sjukdomar var obefintlig, ja. Om jag själv måste arbeta, känner den som tar hand om mitt barn bra o jag gillar henne… Amning är ju så mkt mer än mat, det är närhet o tröst också. Blir barnet harmoniskare av det tror jag att det är bra.
Men naturligtvis får det inte bli för mkt, det är mig som barnet ska knyta an till. Jag tror att man måste vara väldigt mogen som förälder om man ska klara av ev skuldkänslor att både måsta vara ifrån sitt barn "o" låta barnet ty sig så mkt till en annan "främmande" människa. Svår fråga det där! Får nog fundera på det ett tag till…

Hörde detta på radion i veckan.
Nej, jag skulle inte kunna låta någon annan amma mitt barn. Som #1 skriver är ju Amning så mycket mer än mat. Jag kan inte se någon anledning till att jag skulle behöva någon annan som ammar mitt barn. Mina amningsperioder har varir helt problemfria och inte börjar jag jobba så tidigt så att det är för matens skull amman behövs.
Är inte detta något typiskt amerikanskt
. Kvinnor i karriären som skall tillbaka till jobbet bums. Detta fenomen finns ju förrresten här också. Kvinnor som gör planerat kejsarsnitt utan annan anledning än att de skall kunna planera sin tillvaro och ha kontroll.

Jag skulle inte låta någon annan amma mitt barn. Det skulle nog kännas som att någon annan tar över min mammaroll. Då skulle jag hellre ge ersättning i flaska.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag med. Kan man inte amma själv så finns det ju helt okay alternativ - det viktigaste måste väl ändå vara närheten mellan barn och förälder? Däremot skulle jag inte tveka att låta även pappan mata med flaska. Men aldrig att lämna barnet till en helt annan kvinna för att ammas…
Jag skulle aldrig låta någon annan amma mitt barn. Det är jag som är mamma och har den rollen. Amning är ju som ni andra skriver så mkt mer. Det är ju ett sätt att komma nära sitt barn och ger det trygghet. Skulle någon annan person ha den rollen skulle det kännas väldigt konstigt.
Tror också att det är typiskt för karriärkvinnor som helt enkelt har svårt att bara vara mamma.
skulle inte heller låta ngn amma mitt/mina barn. Finns bra alternativ så som mjölkersättning…

skulle inte låta ngn annan amma loke.
men faktum är faktiskt att man hjälpts åt i alla tider med sånt här. skulle ett barns mamma dö och ngn annan har mjölk så tvekade de inte en sekund till att amma även barnet utan mamma.

Jag satt nu och tänkte på en sak…. Om det vore fattigt och man inte hade råd eller kunde skaffa välling, ja då skulle jag nog tillåta det för barnets bästa.
#7 Ja det tyckte jag var bra för då hjälpte dom ju både barnet och mamman :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#8 det är nog lätt för oss att säga att vi aldig skulle göra något sådant, men när det väl kommer till kritan så tror jag inte man vägrar sitt barn det.
handlar nog mkt om känslan om att ngn annan har ens barn så nära. det är ju väldigt intimt faktiskt.
Inga regler utan undantag!
Man får väl helt enkelt konstatera - återigen - hur lyckligt lottad man är!

Skulle man dö är det väl för jösse namn en annan sak. Jag utgick i från dagens samhälle och min situation. Och nej, jag skulle inte låta någon annan amma mitt barn. Är man så fattig så att man inte vare sig har bröstmjölk eller råd att köpa välling hoppas jag verkligen att socialen hjälper till med det. Eller skall de skaffa en amma till barnet och låta resten av familjen svälta ihjäl?

Nej Aldrig! nu pratar jag utifrån Mina erfarenheter, mina barn har alla varit väldigt mammiga och dom har känt mest trygghet hos mig som bebisar och det beror på att det är jag som ammat dom från mig deras mat och trygghet kommer så skulle nån annan amma mitt barn så skulle ju barnet förmodligen vilja till den personen och se den personen som sin mamma.. må vara att jag är egoistisk, men jag vill vara den mina barn knyter an till och den dom vill vara hos!
det här är nu bara mina åsikter och erfarenheter, jag tycker inte att nån annans är fel! bara så det inte blir några missförstånd som det ju synd nog ofta blir! men det här är Mina känslor