Barn iFokus

Barn

Etikett25-off-topic
Läst 1109 ggr
[postmortum91]
0

Vad gick ni upp?

Det här gäller ENDAST er som fått barn eller kommit till vecka 38+.

Hur mycket har ni gått upp?

Vad vägde ni innan och efter?

Ria74
0

Jag gick upp nästan 30 kg. Vägde 52 innan och 80 på förlossningen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
0

Jag gick upp 11 kg 5 kg fram till v 36 sen 6 kg pga havandeskapsförgiftning

malinroth
0

Jag gick upp 22kg från inskrivningen till förlossningen. Trodde jag skulle gå upp ännu mer då jag gick upp så mycket i början men i slutet stannade det av lite faktiskt.

Emelie-E
0

Jag gick upp ca 7-8 kg. Vägde mig någon vecka innan förlossningen så har inte någon koll på exakt vikt. Jag vägde 60 kg vid inskrivningen.

JossanH
2

Med första vägde jag 75 kg innan och låg på minst 105kg på förlossningen. Gick ned till 81kg. Med andra började jag ju på ca 81kg och slutade på 105kg då igen. Nu väger jag 70-71kg efter att ha flyttat ut på landet (mycket mer vardagsmotion med 2 barn och djur) och tränat 2-3 ggr i veckan sedan ett år tillbaka.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Marvel-lous
0

Jag gick upp 17 kg; vägde 61kg innan så 78 innan han kom ut. ;)
Numera väger jag 52 kg.

Pippiluren
2

Jag gick upp 6kg under graviditeten och hade gått ner 11kg dagen efter förlossningen. Vägde 100kg innan, 100kg som mest och nu 3 månader efter förlossningen 95kg.

fridaas
1

Med första vägde jag 62 innan, gick ner till 53 i v.8 på förlossningsdagen vägde jag 64. Gick upp till 68 efter att jag slutade amma. Med andra vägde 65 innan gick ner till 59 i v.12, på förlossningsdagen vägde jag 63. För att sen gå upp till 73 nu när jag slutat amma. För mig har viktuppgången kommit efter avslutad Amning, trots att jag försöker äta nyttigt och röra på mig, men det ligger nog i generna för mamma, mormor och ena moster har haft likadant.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.