Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1674 ggr
Pippiluren
1

Snälla hjälp!

Min son på 9 v äter enbart ersättning, babysemp lemolac sensipro. För några veckor sedan fick han röda prickar på hals, axlar och bröst som först bedömdes som hormonprickar. Förra veckan blev han torr över hela kroppen och prickarna spred sig. Samtidigt började han skrika i panik och spänna sig i en båge efter varje måltid. Vi har under flera veckor gett honom både minifom, magdroppar och gjort magmassage för han har jättemycket gaser som gör ont. Igår berättade jag för bvc och de trodde på mjölkproteinallergi och jag fick en burk med neocate lcp att prova med i några dagar. Problemet nu är att sonen tycker detta smakar skit. Han vägrar äta det. Nu på morgonen blandade jag hälften hälften med den gamla ersättningen och då åt han. MEN då fick han ju ont i magen också. Han skriker så att han slocknar stackaren. Vad kan man göra för att han ska äta den mjölkfria ersättningen UTAN att blanda i den gamla? Självklart ska jag också fråga bvc idag men de verkar vara rätt okunniga om detta…

[Thiah]
1

Jag vet tyvärr inte vad man kan göra. Hoppas bvc kan hjälpa. Finns kanske andra mjölkfria sorter?

Ria74
1

Tyvärr vet jag inte riktigt hur du ska lösa det, men försök att fasa ut baby sempen genom att som du första gången gjorde ta hälften hälften, nästa 25% av den gamla ersättningen och så vidare till han tar den nya sorten.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[TanatosNyx]
0

Der finns andra sorter som smakar bättre, ni behöver dock recept.

Pippiluren
0

Tydligen kunde man blanda i en tsk strösocker i ersättningen som man senare fasar ut. Varför kunde de inte sagt detta tidigare? ? Tror ändå jag måste byta sort för han har börjat kräkas massa…recept skulle läkaren skriva imorgon.

JossanH
0

Jag skulle aldrig blanda med socker.. Förstår att ni är desperata men skulle i sådana fall hellre blanda så länge. Hoppas bebis får något han tål snart <3

Sajtvärd på Iller.ifokus

Pippiluren
3

Varför skulle du inte blanda med lite socker i några dagar??

JossanH
0

#6 för att vanligt vitt socker är så fruktansvärt dåligt för kroppen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[TanatosNyx]
1

Den lilla gnuttan socker hade jag lätt offrat till förmån för att komma runt en allergi. Ni skulle bara veta hur mycket socker dom trycker i bebisar på neonatalen. Eller rättare sagt; glukos. Dom använder det för att söva barnen, då de ofta inte vill ligga still ensamma i kuvös/sol etc.