Matstol
Fick ett presentkort på matstol till Victor. Var och kikade på Babyproffsen o det blev en Hokus Pokus stol till slut. Har haft en sådan till mig själv, min syster och hört flera som tycker det är en bra stol. Modellen har ju hängt med bra många år. Känns iaf väldigt praktisk då det går att duscha av den vid behov.
Vad har ni för stolar eller erfarenheter av matstolar generellt? Nu är det ju "för sent" men ändå skoj att höra.
Vi invigde den som synes här om dagen…..

vi fick en 16 år gammal tripp trapp stol. i nyskick! den sitter loke i när vi äter. dock är den lite stor, så han kasar gärna åt sidan.
Jag har en begagnad tripptrapp och två Ruffknuffstolar.
Ruffknuffstolarna är ganska lika tripptrapp, med skillnaden att det är en vidare bygel, så att de kan sitta med bygeln där även när de blir lite större. Tripptrapps bygel är ganska trång…
Fördelen med de här modellerna på stol är att barnen kan ha dem att växa med. Man sänker ner sitsen och fotstödet efterhand som barnet växer.

Jag hade Hokus-Pokus till mina barn. Till Robin hade jag 2 stolar, den andra var en modell med ett brickbord till, minns inte vad den heter men den var inte lika bra som Hokus-Pokus så den åkte in i förrådet ganska snabbt :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag köpte en begagnad tripp trapp för 500:-, använde den till båda barnen och sålde den sedan för samma belopp.
#2: RuffKnuff stolarna är faktiskt tillverkade här i Dalarna.
Köpte en Svanen-stol till sonen, den sitter nu lillasyster i medan sonen har en högre, "vanlig" stol från IKEA.
Vi har köpt Ikeas billiga matstolar att ha som extrastolar om man får besök och så, men barnen bör ju ha stöd för fötterna så de är väl inget jättebra alternativ som enda matstol.
Våra barn har alla suttit i min o min storasysters gamla barnmatstol. Den går att fälla ihop till en vagn på hjul m bord framför (botten på stolen). Nu har den dock krackelerat av all klättring o lek. Minstan är dessutom för stor nu.
Nu sitter hon i en stol som vi fått av kompisar. Den ser ut som en skolsalsstol med metallben o plastsits, fast extra hög o m fotstöd.
Vi har också en IKEA-stol m plastsits som går att plocka loss från benen som går att fälla ihop. Den har hängt m i husvagnen men ska säljas nu.

Jag har enbart använt IKEAs vita plast stol med en dyna i och tycker att det är bra att det inte finns något fotstöd, då får han ingen hjälp att försöka klättra ur. Har naturligtvis även sele eftersom han är väldigt rörlig. Hade en hokus pokus till första sonen men han var oxå klättrig och vid ett tillfälle när han klättrade upp på stolen bakifrån välte de in i köksskåpen, då bytte jag stol. Men jag har kvar hokus pokus stolen ändå för den är ju kul att gunga i eller sitta och äta vid TVn med eget bord.
På bilden är det 1-års tårta.