Svettningar/ värmeutslag
Jag vet att Joel får värmeutslag men som tur är verkar han inte störas av dem alls. Nu när vi var på kreta fick han rejält av dem på hela bålen. Det jag funderar på är hur stora dessa nippor kan bli? Normalt sett har han fått små knottror men nu har han fått 3 finnliknande nippor på ryggen. Är det någon annan vars barn fått svettfinnar? Eller borde jag omtänka vad de där finnliknande sakerna är? :)
Det är inte vattkoppor på gång?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 jag tror att han har haft det men en väldigt mild version… Vi flög hem i fredags natt så jag hoppas inte att det är nått smittsamt. :/

Mina barn har oxå fått mycket värmeutslag men aldrig stora upphöjda saker. Dock har de i omgångar fått allehanda typer av utslag så jag tänker att småbarn verkar få det i allmänhet och att det inte är något att oroa sig för så länge allmäntillståndet är bra.
Ja barn får ju nippor av allt möjligt. Det är enbart 3st han har och dom har inte ändrats sen igår. :)
Alvin är full av värmeutslag, svettpelle… Han ser ut som en liten prickigkorv.
Han har finnliknande utslag ibland också, har fått höra att det är immunförsvaret som utvecklas.
#5 jag har antagit att det är lite sånt kroppen håller på med. Värme, flygresor och annan kultur gör nog att immunförsvaret jobbar lite extra.

Molly får sådana lite då och då, hon är konstant varm av sig. Ena gången trodde jag det var vattkoppor på gång eftersom det gick på förskolan, men det kom aldrig mer än 2 den gången så jag antog att det var värmeutslag.
Hon fick ganska stor som typ en finne.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag kommer väl få stora nippran när Wille får sitt första utslag, hittills har han inte haft någonting alls :s