Barn iFokus

Barn

Etikett: 03-barn-1-3-år
Läst 728 ggr
Destany
0

lönt o köpa en sulky?

Jag tvekar fram o tillbaka om det är lönt och köpa en sulky/paraplyvagn. Oscar är 2 år och han går bra själv men är en riktig rymmare så därför sätter jag honom i vagnen för då vet jag var han är. Jag har en emmaljunga scooter med sväng bara hjul som är bra men ändå har jag tanken om att köpa en sulky o ha i bilen. Hur länge brukar barn åka vagn? Vad tycker ni?

Ria74
0

Vi har sulky och använder den flitigt när vi är iväg nånstans. Förra veckan var vi i Borås djurpark och Molly orkade inte gå hela tiden och då var den guld värd. Den tar inte så mycket plats heller så den är enkel att ta med sig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
0

Jo det e så jag tänker men så har vi scootern o den vill jag inte göra mig av med men tycker den tar onödig plats i bilen. Så tanken är att ha 2 vagnar en som ligger i bilen o ha den på utflykter o en som e hemma o används typ vid promenader i byn.

Ria74
0

Ja, exakt så har vi det. Hemma har vi en akta graco vagn som är jättebra, men den tar stor plats i bilen så vi köpte en liten smidig sulky att ta med.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
0

Scootern räknas ju som sulky ;) Vi har också den och kommer inte köpa någon mindre variant. Nu har ju Tristan kommit också så han ligger i barnvagnen och Nova går bredvid eller står på brädan. Jag skulle inte köpa någon om jag var du.

Destany
0

#4 jo men finns ju mindre vagnar än scootern. Kan inte riktigt ha oscar helt lös än han rymmer hela tiden.Grattis till pojken 😊. #3jo det e ju det som är min tanke hehe svårt det här

[Thiah]
0

Vi har en koelster simba som blir otroligt liten i bilen. För längre promenader har vi en brio men den ryms inte i bilen. Sen köpte vi en basso scoop innan resan men är inte helt säker på att det var värt det. Får kolla när vi kommer hem. Sen finns det tyvärr barn som alltid är smetade. På flygplatsen såg vi några som hade koppel för barn. Det såg ganska smidigt ut.

Velinga1984
0

Vi har en sulky till vår minste, vi kallar den för stadsvagnen då den är smidig att köra på asfalt men funkar inte på obevämt underlag. Detta är mest vår resevagn när vi har lite plats över i bilen. Vår son är 19 mån och använder mest sin Emmaljunga City Cross. Det kommer bli ståbräda till den när småsyskon kommer nästa år. Min äldsta son hade vagn till 4 års ålder då jag mest arbetade kvällar, och han var för trött för att gå hem. Slängde vagnen direkt när jag fick körkort.