Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 1353 ggr
Destany
0

livrädd för hundar

Oscar har blivit så himla rädd för hundar. Innan fick man stoppa honom från att springa fram till främmande hundar o nu lämnar han inte ens famn om där är en hund. Han är två år o det har börjat de sista 2-3 månaderna. Hans farmor o farfar har en stor hund som skäller nonstop när Oscar är där. Man märker på Oscar att han är rädd för denna hund o hunden e väl inte så förtjust i oscar heller. Kan det vara denna hund som gjort att han blivit så rädd eller e det en fas han kommit in i. I övrigt älskar han djur o avgudar vår ena katt. Finns det nåt man kan göra för att han inte ska vaa så rädd? Jag försöker visa att hunden e snäll o klappa o erbjuda Oscar att klappa när han sitter i min famn men han vägrar.

Aleya
0

Jag tror att det är bara någon fas. Jag hade något liknande som barn emot hundar. Inte rädd men reserverad.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ria74
0

Gissar också på en fas. Molly har helt plötsligt fått för sig att bada är jättefarligt särskilt om fötterna blir blöta. Fortsätt bara som du gör och visa hur man klappar och berätta att hundar inte är farliga.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

JossanH
0

Vår äldsta älskade hundar fram till ungefär 2 års ålder också då en hund i bekantskapskretsen var bufflig och skällde ganska mycket. Det har gjort att hon är rädd för hundar och andra djur också om de är minsta lilla "på". Hon lekte med en chihuahua förra sommaren men blev rädd för den efter att den slickat henne i ansiktet. Man får ta det varsamt i barnets takt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ChristineL
0

Har ni någon i er närhet med en lugnare hund som inte är så skällig som ni kan "träna" på? Annars tror jag också att du gör helt rätt och får ta det lugnt helt enkelt. Prata om hundar och andra djur hemma tror jag också på. Och så hoppas jag att Nova inte hamnar i en sån fas då både faster och farbror har hundar.

Destany
0

Idag träffade vi min kusins hund som är liten o det gick bra så verkar mest vara stora hundar han är rädd för. Vi pratar mycket djur här hemma då grannen mitt över vägen har hund o vi brukar se dem gå ut med den när vi äter frukost o Oscar tycker om o kolla i böcker med djur mm. Låter han ta det i sin takt