badhus
vi var och badade häromdagen med loke, han hade fått mat och att ff i sina badbyxor när brandlarmet gick.
vi fick ju vackert traska iväg mot utgången, men när de sa att alla skulle ut (i sina badkläder) så sa jag stopp. tänkte väl inte gå ut med en sexmånaders bebis utan kläder med lite småfuktiga handdukar omkring sig?
det var många som reagerade på att det inte finns ngn koll på vad som ska göras när det börjar brinna. tänk mitt i smällkalla vintern och man måste gå ut för det brinner?
undrar med detta om ni vet fall det finns ngn lösning för brand där ni badar?

Det är väl bara att springa ut så oklädd man är. Brinner det på riktigt hinner man inte till omklädningsrummet för att hämta kläderna.
Jag fryser hellre än blir innebränd.

jo det är klart man gör det. men jag tycker det är väldigt konstigt att det inte finns ngn plan för att människor ska slippa stå ute när det är 20 minusgrader i våta, kalla badkläder.

Man kan förbereda själv genom att ha en torr badrock tex med sig in i badhuset. Annars är det nog svårt att förbereda sig, tyvärr så är elden så snabb så man springer nog ut i ren insikt och tänker inte i det läget på kläder och annat. Sen får man nog hjälp snabbt när man har kommit ut från byggnaden.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Skulle springa ut så fort det går. När man väl är ute så blir man nog inte bara utelämnad utan får hjälp då. Förhoppningsvis :-//.

#3 det verkar vara ett vanligt fenomen på detta badhus att larmet går. för det var många som hade varit uppe och bytt om. =S
Badhusen skulle ju kunna ha ett gäng "nödfiltar" färdigpackade i väskor att bara slita med sig ut till badgästerna om det blir brand, typ "aluminiumfoliefiltar" om ni vet vad jag menar. Och tofflor! Om inte annat till barn och äldre åtminstone.

#6 ja precis!!!! man är ju ganska utsatt när man står där ute och itne har ngr kläder på sig.

#6 Det är ju ett väldigt bra förslag som man kan lämna till badhusen :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Då är det nog tryggast hemma i dushen