Tonårsmamma
Min kompis, går på ett läger. Ja, och där är det en tjej som är 15 år och har precis fött barn!
Det är nog inget lätt beslut att bli mamma vid 15 års ålder, ibland har man inte ens möjligheten att välja, för att det upptäcks för sent.
Jag hoppas hon har bra stöttning från vuxenvärlden, för det lär behövas!
oj mamma vid 15 års ålder. Tror inte jag skulle ha blivit så glad precis om min dotter kom hem och sa att hon skulle ha barn när hon var 15! Tycker dom ska vänta några år först, så dom vet vad dom ger sig in i. Livet är ingen lek precis.
#2 Men VAD skulle du göra om det visar sig att det blivit till oplanerat och att det är för sent att göra abort?
Oavsett om livet inte är någon lek, så måste man liksom acceptera att det tar vändningar man inte planerat ibland…
# Då skulle hon få ta det på sitt eget ansvar!
Inte mitt ansvar! Hon hade ju inte ens ngn inkomst till det, om det skulle vara så vid det tillfället isf. Jag vet inte vad jag hade gjort då. Nu vill hon inte ha barn än på några år har hon sagt, och tur är det.
läs inlägg 9 i den här tråden http://barn.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=01f954c0-b51a-430f-834f-26aecb244905 och tänk en gång till…
Det är inte alltid det blir som man har tänkt sig…
(jag har för övrigt en nära väninna vars tre första barn har blivit till trots att hon ätit P-piller enligt konstens alla regler hela tiden…)
jag har en kompis som fick barn, eller kompisar är vi väl inte längre, men bekanta då :) vi var kompisar när flickan kom.
hon fick reda på det för sent, men det har gått så bra så. tösen är sju år nu :D
hon har nog visserligen fått så mycket hjälp det bara går av sina föräldrar, dock inte av pappan till barnet..
hade min dotter, 15 år kommit hem och sagt att hon var med barn, hade jag sagt till henne att jag finns för henne vilket beslut hon än tar. varför skulle jag inte ?
det skulle ju vara sinnessjukt om jag sa åt henne att hon får fixa det själv, för hon har satt sig i situationen själv.
näänä…det skulle jag inte kunna göra.
#4 Man är ansvariga och har försörjningsplikt fram till dess barnet blir myndigt, du är alltid ansvarig för ditt barn oavsett om du gillar det eller inte och kan inte svära dej fri från din dotter om du inte avslutar föräldraskapet genom adoption….du satte henne till världen och genom det ansvarar du för henne!!!!