Sälja babyprylar - prisidé?
Jag har en massa babyprylar som babyskydd, babysiter, barnvagnar, kläder, leksaker och annat som jag ska börja göra mig av med har jag tänkt. Är helt lost när det gäller priser känner jag.
Men vad ska man ta för det? Vad är rimligt att begära för en obetydligt begagnad babysiter t.ex? Ska man ta halva inköpspriset eller ännu lägre kanske?
Tänkte höra med er vad ni tycker? Vad hade varit rimligt tycker ni?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag brukar kolla på tex blocket vad folk tar för motsvarande pryl och lägga mig ungefär där. Jag tycker också det är skitsvårt att veta! Och så vet man inte vad folk förväntar sig.
/Christine
Om du egentligen inte är ute efter att tjäna pengar, så brukar kvinnohärbärgen vara i desperat behov av barnsaker, de som bor där har ju ibland fått lämna allt annat än det dom har på kroppen. Bara ett tips för en god sak. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Är det väldigt sparsamt använt tycker jag att man kan ta mer än halva inköpspriset faktiskt. Speciellt om det gäller lite dyrare saker.
T ex vår barnvagn (Fint skick) som vi ska sälja nu tänker jag begära 5500 för, nypris 9300. Då har jag lite marginal vid snabb affär eller om någon absolut måste pruta den där obligatoriska femhundringen.
Fast gäller det en babysitter för t ex 200 så är det nog mer rimligt att ta halva, eller kanske t o m snäppet under för den. 80-100 kronor. För att folk ska köpa måste de ju känna att de sparar pengar, tillräckligt mycket för att det inte ska vara värt att köpa en ny istället :)
Det beror helt på, framför allt ska du gå efter vad du själv känner att du är beredd att släppa saker för. Ibland får man bra priser för det man säljer, men ibland är det också jobbigt att få något sålt om man inte går ner väldigt lågt i pris.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus