Vad väger / vägde era 15 månaders?
Precis som rubriken lyder, vad väger/ vägde era 15 månaders?
När min dotter var 15 månader vägde hon knappt 9 kg om jag minns rätt :)
Min dotter vägde 10, 3 när hon var 12 mån och 12, 5 vid 18 mån så nånstans där emellan :)
/Christine
Svante väger strax under 9,5kg vid 13 månader.
13 månader gammal vägde han 15,5 kg. Så 16 kg kanske nu vid 15,5 månade.

Hon vägde 9,3 kg när hon var 15 månader.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Min son vägde 9.7 kg vid 12 månader och dom tyckte det var för lite så ska på extra kontroll nu. Idag vägde han 10.9 kg och är 15 månader. Han verkar ju vara helt normal. Gaah, varför skrämma upp en så?! Han var för övrigt 79 cm lång när han var 12 månader.

#6 Vi har haft samma visa varje gång vi har varit och vägt dottern. Hon väger för lite enligt skalan dom tittar på. Sen att jag är liten, hennes pappa är smal och alla mina kusinbarn är lika "små" verkar dom inte ta med i beräkningen. Alla barn ska ligga på samma skala enligt dom.
Numera tar jag vikten med en nypa salt. Mår hon bra och växer i sin egen takt så struntar jag i BVCs vikthets.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag tycker att huvudsaken är att längd och vikt följer varandra skapligt. Min dotter låg under medelkurvan i stort sett hela första året, men det var på både längd och vikt och bvc har aldrig varit oroliga.
/Christine
Min Wille fyller ett nästa vecka och han väger inte ens 9 kg, undrar vad BVC ska säga om det då om 9,7 är för lite :o
Eddi vägde 12,2 kg o var 82,2 cm lång på 18-månaderskollen
Min första vägde strax under 9,5 kg vid 12 mån och hade inte ökat i vikt något alls från 9 mån. Hon blev magsjuk och tappade aptiten. Fick faktiskt ingen orosklocka för det. Vid 18 mån vägde hon 11 kg. Däremot fick vi en ny BVC-sköterska med andra och då slutade min bebis att växa (eller sköterskan mätte helt fel alltså..) och det var ju amningens fel. Och fick höra att visst att hon gått upp i vikt men det var för lite (500g i månaden!!). Ärligt talat brydde jag mig inte alls och ammar fortfarande större delen av dagen och nu är hon 9 mån!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ja lyssna bara med ett halvt öra på BVC när det kommer till vikt! Du känner ditt barn, märker du att hen verkar må bra är det antagligen precis som det ska vara. Jag fattar inte varför alla bebisar tydligen måste komma i en form när det är så tydligt med vuxna att vi inte ser exakt likadana ut allihop.
Och precis som för JossanH så har jag och fler i min omgivning fårr höra att det är amningens fel så fort de inte växer som tokar. Först ska de hetsa en att amma och sen ska man sluta tvärt runt sju månader, allt annat ogillas!
Nästan 11 kg har mina både första vägt vid 1,5 år och var då 80cm.
De låg på typ 9,5 vid 1år och var båda 73cm.
Nr3 vägde 10,5 när hon var 10 mån.
Så sista har vägt lika mycket som 8mån som syrrorna gjorde som 1 åringar typ.
Bara sista som BVC kommenterat också då hon efter att vi slutat amma tappade lite på sin kurva. Men hon har så många egna kurvor så vi bryr oss inte. Var också uppskrämd många gånger med första men tar nu allt med en nypa salt!
9480 g vägde sonen vid 14 mån. Vid 18 månader hade han gått ner 80 g. Inget märkvärdigt dock, då han börjat gå lite bättre. Så länge de följer sin kurva o man tar hänsyn till t ex att de börjar gå eller börjar äta/slutar amma så är det inga konstigheter.
#13 Känner igen det, förutom att äldsta sonen var närmare 4 år när han vägde 16 kg :)
Min tös är 15 mån och väger ca 13kg :) har ej koll på hur lång hon är men hon var 76 ca vid 1 år, dock växt mycket på längden sen dess. :)