Vad har ni i skötväskan? (0-3 månader)
HejHej
Jag är ny här på Barn i fokus. Jag har tittat runt lite men har inte riktigt hittat allt än så denna fråga kanske redan har svar någonstans bara jag inte hittat den.
Min fråga är som jag skrev ovan, Vad har ni i skötväskan?
Vad är nödvändigast och vad är onödigt osv…
Jag har inte och har aldrig haft en speciell väska. Men jag hade med mig blöja, våtservetter, trasa, en extra body, mjölk och flaska (ammade inte.) Sen har jag alltid haft max 1-2 blöjor med för Joel har inte bajsat så ofta som vissa barn kan göra.
Extra tygblöjor, ekologiska våtservetter utan doft, soppåsar (att ta med använda tygblöjor hem), extra kläder, dregellapp/trasa, amningsinlägg och en engångsblöja (som aldrig används).
l'm back

Jag hade blöjor, våtservetter, spyhandduk (fick en kräkbebis), flaska, vatten, ersättning, extra napp, extra kläder och engångsunderlägg om jag behövde byta ute nånstans.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Hundbajspåsar hade jag alltid med. Perfekt att stoppa blöja och våtservetter i och knyta ihop. Tycker det är äckligt när folk slänger blöjor direkt i papperskorgen på toaletter.

Vi har följande: Ett gäng engångsblöjor Blöjpåsar Våtservetter Tvättlappar (torra) Spyhandduk Haklapp Flaska Ersättning Extra nappar Ett fullständigt ombyte till dottern En ny tröja till mig Blöjbyts underlag Plånbok En liten flaska vatten Tror jag fick med allt, innan jag fick sluta amma (av olika anledningar) så hade jag med en amningsnapp istället för flaska+ersättning 😊
- klädbyte till bebis ifall det kommer spya eller läckande diarréblöja
- några blöjor+ hundbajspåse för att slänga blöjor, tvättlappar mm i
- parfymfria våtservetter, tvättlapp + papper + handduk ifall tvål/vatten finns
- bindor, amningsinlägg
- underlägg + handduk
- napp
Om amningen inte funkar så kommer så klart ersättning + flaska mm åka med också, men nu är jag inte förlöst ännu 🙂
nån mellis typ frukt + vatten kanske kan vara trevligt om man är lite på språng ett tag, vad vet jag.

Får du en kräksbebis kommer du behöva ha med en bunt handdukar ( att ha på axeln och att torka upp allt kräks överallt) och en bunt dregglisar samt ett par ombyten istället för ett.
Till två barn på snart 1 respektive 2 år.
10 st blöjor, våtservetter, pappersnäsdukar, nappar, drickflaskor, stor handduk, små handdukar, haklapp, skedar, bindor och första bandet kit.