Barn iFokus

Barn

Etikett: 02-barn-0-12-mån
Läst 3178 ggr
xxmammaxx
0

När kom ert barns första tand?

Hej jag upptäckte i dag att min dotter på 4 månader har fått en tand Hennes tvilling bror har dock inte fått någon än.. gör vast e d på henne i alla fall.. Käns ju inte som om d va längesedan ja kom hem från bb haha :D Men i alla fall är inte detta lite tidigt? Mina två andra barn e ju stora och jag mins inte när deras första ploppa upp.. 

Min mor berätta för mig att vissa barn kan födas med tänder tilloo med..
 När fick era barn sin första tand?

[Thiah]
0

Ally får komma in och rätta mig men jag tror Joel och Wille var runt 5 månader när deras tänder började komma. Joel är snart 11 månader och har 7 tänder framme.

[WickedAlly]
0

Japp, de hade nog precis blivit fem månader :)

PogoPedagog
0

Bastian var  6 mån om jag inte minns fel, Miranda 8 mån.

ChristineL
0

Nova var 9 månader när första tänderna kom, dagarna efter varandra. Sen tog det till efter året innan det kom två till, sen ploppade det upp fem stycken på 1, 5 månad :P

Emelie-E
0

Min son var 4 månader när han fick sin första tand, nr två kom ca två veckor efter. Hans kusin fick också sina första tänder när han var 4 månader.

xxmammaxx
0

Okej Men gud va mysigt haha.. Jag tycker bara allt går lite för fort här hehe.. Mina blir 5 månader den 21 mars nu..

PennyTrollet
0

Mina söner var 5 och 6 månader när de fick sina första. Molly var senare. Tror att hon var 8-9 månader när hennes två första kom. Nu är hon snart 11 månader och har fått två till.

xxmammaxx
0

Tycker så synd om henne för det kliar ju så å hon har inte börjat holla fast vid nått än så ja brukar sitta å holla i tugg ringen åt henne hehe värsta slem pellen haha

soundtrack
0

Alice första är på G nu, skymtade den för första gången för ett par dagar sen. Hon är drygt 6,5 månad.

xxmammaxx
0

#9 Mysigt :D dom e så söta när tänderna sticker upp haha typ bara 2-4 tänder i mun haha

JeFo
0

Thiah och Ally hade de blivit 5 mån? Holly fick ju sin första någon dag efter killarna. Vill minnas att det var precis innan 5 mån!? Mina äldre var 13-14 mån vid första tanden. Holly var 4-5mån med första.

[Thiah]
0

#11 jag säger ingenting förrän Ally sagt nått vettigt. ;)

[WickedAlly]
0

Japp, för han hade inga på dopet 21 september :)

Destany
0

Han var 3 mån när första kom.

JeFo
0

Tur vi har dig Ally! 😊

Theres
0

Börjar fundera om Elly har någon på G redan. Hon hugger fingret som en krokodil om man stoppar in det, och hon gnager väldigt mycket på sina knogar. Men det kanske är något bebis-fas också ^^

golf.ifokus.se

tlover
0

#16 Jag börjar fundera om det är dags för Ylva också

Hon är kinkig (är normalt en oförskämt snäll bebis, vi har haft tur), pissar mer (det ska dom visst göra då det är dags för tänder enligt svärmor), hon har börjar "tugga" på mina bröst, fingrar, hennes fingrar och allt hon kommer över och så dreglar hon mycket mer.

Så vi ar faktiskt köpt en tuggleksak och hon verkar gilla den även om hon inte riktigt kan hålla i den än.

Men då finns det folk i min släkt som fötts med tänder så det är väl inte det konstigaste som hänt om det skulle vara dags.

l'm back

soundtrack
0

När Alice var ca 4,5 månad fick hon, vad vi ansåg, tydliga tandsprickningssymtom. Hon var supergrinig, hade svårt att sova, skulle tugga på allt och dregglade kopiösa mängder. Men det kom aldrig nån tand. Sömn och humör blev bättre efter nån vecka, tuggandet och dregglandet har varit tämligen konstant tills första tanden dök upp 2 månader senare ;) och då var varken humör eller sömn nämnvärt påverkat.

Theres
0

Elly är riktigt gnällig också. Mamma har köpt en bitring så ska nog plocka fram den och se vad hon gör :)

golf.ifokus.se