Gosedjur
Har era barn någon speciell nalle eller liknande som gosedjur eller kanske någon speciell filt eller trasa t.e.x? Ett av mina barn hade en sån där julstrumpa med ett nallehuvud på och den var så levande och viktig för honom. Han sög på nallens nos och den var med överallt. När jag tvättade den satt han på golvet i badrummet och väntade på att nallestrumpa skulle bli klar :) När han hade gjort något som han inte fick så skyllde han allt på nallestrumpa, själv var han oskyldig som ett lamm 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Min son är vuxen nu , men han hade en hund som var med överallt i 9 år.Han blev våran maskot när vi var utomlands.

#1 Min son hade också en liten hund och han har den kvar än trots att här 20 år så är hunden med fortfarande som maskot idag, den är väldigt utsliten och heter Tudi 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Sonen har haft några favoriter genom åren men ingen som fastnat riktigt till 100%.
Mellis fick en mjukiskanin m speldosa i magen samma dag vi fick henne i Kina. Den hänger m än. Hon snuttat på sitt täcke så hon fick en av torkhanddukarna jag hade med mig istället. Den hängde m ett tag här hemma men så började hon snutta på kaninens öron…de blev inte så fräscha efter ett tag…gröna liksom…o började lukta sur välling…*uäck*! ;) Så vi la in Kalle Kanin för operation o Kirurg Mamma gjorde ett utomordentligt magjobb. Jag tog ut speldosan o vips kunde Kalle åka tvättkarusell precis som de andra mjukisdjuren! Tack o lov fick hon en likadan kanin av tremeningarna så vi har haft en reserv vid glömd tvätt = blöt kanin. :)
Minstan fäste sig inte sådär tvärt vid ngt men de fick varsitt mjukisdjur av vänner m Kina-flickor. Minstan fick en giraff (Ebba) o den har blivit den som hon leker o sover med. Som tvåa kommer en liten mjukisgroda som hon fick på flygplanet hem från Kina. Den brukar också få vara med emellanåt. Snuttar gör hon på tummen.

Min tvååring har tre. Bamse, Skalman o Skutt. De tre vännerna skall alla sova tillsammans med henne och det blir fullkomligt vansinnigt om en av dem inte går att hitta vid sängdags. :-)
Bamse, det är Tildes "allt".
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Min dotter har en is björn.

Cecilias favorit är en Delfin som hon döpt till Finis. Men det går lite i perioder hur mycket hon bryr sig om honom. Hon gosar även med stenar…
När Mikael var liten hade han en panda som han döpte till Simbasir. När vi fick föl tyckte de att fölet skulle ha samma namn :) Nu tror jag att pandan har flyttat in hos Cecilia.

en av mina pojkar har en gädda som är med på det mesta