Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1684 ggr
mnilep
0

Kläder på barnen?

Hur sjutton ska man klä barnen när det är/ kan bli 10-15 grader varmt, soligt men blåsigt? Känns som jag packade ned alla sorters kläder som finns till min 15 månaders imorse.. Overall bör ju bli för varmt? Hur klär ni era små? :)

PogoPedagog
0

Jag kör gärna overall om det är blåsigt för de är ju vindtäta och glipar inte. Men jag har kanske bara ett linne under och  tunna strumpxor istället för vanliga kläder. Och så en tunn mössa av något slag. Vantar tar jag på om barnet själv vill ha när det varit ute en stund.

Men alla barn är ju olika frusna av sig.

Ria74
0

Jag har en svettig tjej och idag hade vi 12 grader här och nästan vindstilla. Hon hade jumper, jacka, tjockare byxor, sockar, gympaskor och tunn mössa på sig och frös inte alls. Det beror ju mycket på om barnet är fruset eller varmt av sig och hur länge man ska vara ute. Men ta hellre med flera tunna lager så man kan plocka av om det blir för varmt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
0

Hade det inte blåst idag så hade det blivit fleecejacka på tösen, men hon hade t-shirt och sån där lite tunnare dunjacka. Mössa och vantar, och vi åkte i vagnen.

[Thiah]
0

Joel hade jeans, tjocktröja och tunn vindjacka ute igår. Han är en svettpelle så sätter väldigt lite. Försöker vis plusgrader undvika en fodrad overall utan sätter hellre t.ex. regnoverallwn på.

mnilep
0

Tack för svar! Har också en rättså svettig tjej om hon får på sig för mycket kläder "/ har packat ner olika typer av kläder varje dag denna vecka haha. Nu är det ju lite kallare igen så nu blir det overall på :)