Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1166 ggr
Lavinia123
0

Övertala mamma

Hej! I maj hade jag och mina kompisar planerat att åka till norrköping för att mina två andra kompisar ska tävla i SM i discodans. Men mamma har sagt nej men det kommer följa med två föräldrar! Hon sa "du får skrika och gråta hur mycket du vill med det blir inget"!. Jag vill jätte gärna åka! Har ni några tips på hur jag kan övertala henne???

Lavinia är min skatt och lite till

Storip
0

Fråga varför du inte får åka, om hon sedan säger t.ex du kan tappa bort dig så kan du ju säga "jag tar med en telefon" ☝️

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Maria
0

Kan du inte be att de föräldrarna som ska åka med att kontakta din mamma?

/Maria

ChristineL
2

Hur gammal är du?

Jag är generellt emot det där med att man ska övertala någon, oavsett om det gäller förälder, syskon, kompis, partner… Men det jag undrar är, varför pratar hon inte med dina kompisars föräldrar om det, jag antar att det är dom som ska följa med?

VildaVittra
0

Har din mamma sagt varför? För det kan ju vara saker som att du ligger efter i skolan eller att hon helt enkelt inte har råd. Be henne berätta varför för det tycker jag du har rätt att veta, sedan klurar du på hur du kan förändra den situationen som att du exempelvis skaffar dig en inkomst, pluggar två timmar varje dag efter skolan även när du inte har läxor osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Torpedtass]
0

Känner din mamma de vuxna som följer med? Om hon gör det så kan hon prata med dem men om hon inte gör det så kan jag förstå varför hon säger nej.

Storip
1

#3 det står 12 år i Lavinia123 ´s profil

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

PennyTrollet
3

Jag skulle inte släppa iväg en 12 åring helt själv.

Maria
0

#7 Men det är ju två föräldrar med.

/Maria

PennyTrollet
0

Ja men 12 är väldigt ungt.

Surpan
0

#9 Skulle du inte släppa iväg en 12åring i några dagar med två vuxna? 🤔

/Surpan

PennyTrollet
0

I så fall om det var två vuxna som jag kände väldigt väl och litade på till 100%.

Surpan
0

En 12åring är nästan en högstadieelev. Jag anser att de ska kunna umgås med vännerna som de själva valt, och inte vännerna som hens föräldrar känner bäst. Naturligtvis ska man ha en vettig dialog med föräldrarna innan, men att lita på till 100%? Det gör man väl ändå bara med nära släkt.

/Surpan

PennyTrollet
2

Jag tycker inte att en 12 åring är tillräckligt mogen för att åka iväg nej. Det spelar ingen roll. Vad andra gör, det skiter jag i men jag hade inte gjort så med mina egna barn. Det är min åsikt. Nej, jag kan inte välja mina barns kompisar och jag kommer inte göra det heller men jag måste väl ändå kunna lita på de människor som mina barn umgås med? Så länge de inte är tillräckligt stora för att klara av det själva.

Surpan
0

Klart alla gör som de vill, men konstigt tycker jag det är.

/Surpan

Maria
0

Jag tog för givet att TS mamma känner hennes två kompisars föräldrar.

När vår son växte upp så hade vi föräldrar till barnen som umgicks tät kontakt och det var en himla trygghet.

/Maria

Ria74
0

Hade jag känt föräldrarna som ska med så hade det varit okej. Men jag hade inte låtit en 12-åring åka på egen hand med kompisar.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PennyTrollet
0

#15 och #16 Precis som jag tänker. Känner TS föräldrar de föräldrar som ska med och är trygg med det så är det säkert inte helt omöjligt. Men annars skulle i alla fall inte jag gå med på att släppa iväg henne.

[Thiah]
0

Så länge det finns föräldrar jag känner så skulle Joel få åka. Hade själv med en kompis till Grekland i den åldern…