börjat jobba
Här kommer lite gnäll.. Då börja jag jobba heltid idag. Jag kommer spendera ca 52 timmar på jobbet från och med idag tills tisdag. Behöver jag säga att det var så jävla jobbigt att åka i morse och veta att jag ska spendera så mycket tid från min unge? Sen är jag ledig nästan 1 vecka som tur är. Men fy, känns jobbigt att vara ifrån honom så mycket.
Det är en omställning verkligen! För mig gick det bra att börja jobba, bortsett från att jag insåg att jag inte trivdes på jobbet så jag sade upp mig och blev mammaledig igen ;) Man får se det positiva i att tiden tillsammans blir mycket mer värdefull och han får kvalitetstid med sin pappa :)
/Christine
Jag börjar jobba heltid i mars. Vet inte hur jag ser på saken ännu. Försöker ignorera det hel . Jag är kontroll fresken som nu ska lämna all kontroll åt Kristian. Alla läkarbesök, allt handlande och sådant. Eeek… Jag har nämligen inget val än att jobba heltid.
Usch, förstår om det känns tungt. Jag är hemmaförälder än så länge men känns som att när jag ska börja jobba så smått, och pappan vara hemma mer (eller mer och mer, han är hemma minst 14 dagar/månad) så kommer det nog ändå kännas ganska okej. Det är nog mest det här med att lämna på dagis som jag får ångest av, men det ska ju inte vi så det behöver jag ju inte tänka på.. Lycka till med jobbet!! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Det är jobbigt när man börjar jobba igen. Jag började med en dag i veckan redan när Molly var 6 månader gammal och första gångerna tyckte jag det var helt fruktansvärt.
Men efterhand tyckte jag faktiskt att det var ganska trevligt att umgås med jobbkompisarna och inte bara vara mamma.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar