Barn, sömn och dessa jäkla smällare!
Jag är lite orolig inför nyårsnatten och jag kommer inte riktigt ihåg hur vi gjorde förra året. Då var hon 7 månader och hade inte lika fasta sovtider som nu så jag har för mig att hon fick vakna och vi gick ut och tittade på raketerna vid 12-slaget, sen att jag ammade henne tills hon somnade om. Nu däckar ju hon vid 20 och sover hela natten och är inte riktigt så lättsövd längre. Någon med barn runt 1-2 år som har tips hur man kan lösa det? Känns som att om hon vaknar kommer hon inte somna om igen på länge…
/Christine
Jag har låtit vår 2åring sova. Första gången var hon 4 mån, andra 1 år och 4 mån och ja, nu 2 år och 4 mån ;) Hon får sova hela tiden. Men å andra sidan så har vi inte direkt firat så värst under nyår.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jo, sova ska hon absolut få göra, vi gör det till en helt vanlig dag och jag kommer antagligen också somna före tolvslaget, det gör mig detsamma. Men är orolig för om hon vaknar…
/Christine
Smäller dem mycket vid Er?
Jag tror annars att hon kommer sova gott, såvida hon inte är väldigt lättväckt. Min son kan nog sova genom en atombomb. Ja, faktum är att han inte ens vaknade då de höll på med en massa bilbomber här nära och fönstrena skallrade och ordentliga "boom" hördes så jag satt mig rakt upp i sängen.
Våra har sovit sig igenom nyår som små… De skjuter mycket här men det har tydligen inte stört dom ändå. När de blev äldre visade vi dom var det var. En gillade direkt det hon såg medan hon som är 5 år fortfarande inte gillar fyrverkerier. Hon gillar inte ljudet. Förhoppningsvis blir hon inte störd Christine!
Njae, egentligen är hon väl inte särskilt lättväckt, iaf inte under natten. Men det smäller en hel del här. För två år sen när jag var gravid med henne vaknade jag vid 12-slaget, men sov lugnt fram tills dess. Håller tummarna att hon kan sova! Tack!
/Christine
Det gick jättebra! Hon sov hela natten precis som vanligt trots allt pangande :)
/Christine