Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2592 ggr
Ria74
0

Ändrar ögonfärg

Har era barn ändrat mycket på sin ögonfärg sedan dom var nyfödda?

Jag upplever inte att Molly ändrade så mycket på färgen. Hon hade ganska ljusblå ögon redan när hon föddes. Dom har möjligen blivit ännu mer ljusblåa

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
0

Wilmer hade djupt mörkblå ögon vid födseln, nu är de mer himmelsblåa. Så ändrat färg har de ju inte gjort egentligen, bara ljusnat.

Intehärutandär
0

Nej, men min son har mörkbruna ögon, så de ändrade inte sig. Jag däremot såg ut att ha blå ögon som bäbis, men nu har jag ljusgröna med mörkgrön kant.

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Båda våra föddes med väldigt mörka blå ögon. Vår första hade lite mer brun ton än vår andra och hon har nu, vid 2 års ålder, mer bruna än blå ögon men de skiftar i lite i olika ljus. Ibland ser de gröna ut. Är väldigt mörka i vilket fall. Översta är vår minsting och understa vår äldsta dotter :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

fridaas
0

Har ingen bild, men båda mina barn är födda med mörkt blå ögon, men har ändrat till bruna nu.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

JossanH
0

Vill förresten säga att båda mina tjejer är blonda, den ena väldigt rödlätt, men med väldigt mörka ögon. Jag är blond med ljusblå/grå ögon och pappan är mörkhårig med bruna ögon. Spännande sånt där tycker jag :) hade förväntat mig 2 mörkhåriga och brunögda bebisar.

Sajtvärd på Iller.ifokus

TezzD
0

Mina tjejer hade ganska mörka ögon som små, nu är dom blåa blågröna. Båda tjejer föddes mörkhåriga, nu är dom riktigt blonda 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Niini
1

Har för mig att jag läst nånstans att ögonens färg ändrar under de tre första åren. Sen om det är mycket eller lite är en annan sak :)