Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2462 ggr
[Thiah]
0

Borago mot mjölkskorv.

Halloj. 

Anar att det kanske finns någon som stött på detta medel förut?  Vi håller på och behandlar Joels mjölkskorv. Han har inte så jättemycket men det är tillräcklgit för att jag vill ha bort det.  Läste runt på google och där var det flera som skrev att det räcker att behandla rödrumpa för tat även mjölkskorven ska försvinna. Ämnena från krämen går nämligen in i kroppen. 

Någon som har erfarenhet av detta?

ChristineL
0

Bephanten använde vi för att få bort det. Smörjde på kvällen och på morgonen smulade det bara bort sig. Borago är väl liknande…

[WickedAlly]
0

Har aldrig smörjt varken rumpa eller huvud med kräm, tvättade bara hans hår med babyolja och det lilla skorv han hade försvann lika fort om det kom. 

Men, lite långsökt låter det får jag väl tillägga.

Intehärutandär
0

Nej, jag använde husmorsknepet min familj använder. Olivolja och tunn mössa på, på natten. Sen skrubba försiktigt med babyborste. Sedan kom det aldrig tillbaka.

Detsamma gällde vintereksem. Använder sällan krämer som man inte vet vad det är.

[Thiah]
0

Beppis använder jag till det mesta på mig själv. Fungerar fint. Olivolja/rybsolja prövade vi men Joel gillar inte att man gnuggar eller ens torkar hans huvud. Tror att det har med sugklockan att göra. Vi prövar att sätta det vid rumpan, hans röda rumpa blir ju fin iaf och det är inget onaturligt i själva salva .

Jespersen
0

Lite OT men jag tyckte att den luktade fruktansvärt när jag smorde in Villemos huvud med den.. 
Hon hade som en hel "kaka" med skorv över nästan hela huvudet, men i badet la jag sen en blöt tvättlapp på några minuter och sen var det bara att gnugga bort försiktigt :) 
Men det blir ju svårt om Joel tycker illa om att man gnuggar! 

Hoppas att krämen hjälper även om du tar den på rumpan! :)

TezzD
0

Borago använde jag på båda mina töser 🙂 tyckte det funkade bra. 
Sista skorven på min stora flicka fick jag bort när hon var 3.5 haha. Jag vågade inte pilla för mkt.
Men min lilla tjej blev av med det vid 8 månader. Körde mer borago och oljade huvudet oftare och kammade med luskam.  Toppen! 👍

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

fridaas
0

Vi använder kokosolja, häller i badvattnet och han ligger ju ner fortfarande så huvudet blir inoljat det med. Sen borstar jag med en kam.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.