Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1113 ggr
Velinga1984
0

När blir barnen lättare att bära?

Minste sonen har alltid varit tung för sin ålder, men nu börjar det bli för tungt. 9 månader och drygt 14 kg tung. Just nu har han en fas att vara i famnen, och min rygg tar stryk. Speciellt när han börjar åla i famnen. Folk säger att jamen det försvinner. Jo tack, jag vet det men det är NU det är jobbigt. Så när blir han lättare, att han bär sin tyngd själv på ett annat sätt?

Ria74
0

Jag tycker att Molly blev lättare att bära efter hon fyllde ett år. Hon håller sig fast själv på ett helt annat vis och jag kan lätt bära henne med en arm.

Nu är hon ganska mycket mindre än din pojke, väger snart 10 kg bara. När hon är riktigt trött däremot känns hon tung för då hänger hon mest i famnen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Velinga1984
0

Jag hade hoppats på snart :( Men visst märker man enorm skillnad när de är trötta.Bär du mest på höften? Jag har alltid honom mot magen och bär med båda armarna, för att fördela tyngden. undrar vad som är bäst?

Ria74
0

Jag bär alltid på vänster höft så jag har högerhanden fri. Lär väl sluta med att jag blir helt sned ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PogoPedagog
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En ringsjal tyckte jag var toppen när Bastian blev runt halvåret och uppåt. Då kan man bära barnet på höften men få avlastning av sjalen. Tar bara en sekund att slänga på dessutom.

JossanH
0

Jag vet att vi bar mycket från början för att äldsta dottern skulle lära sig att "göra sig lätt" tidigt. Nu var hon inte speciellt tung (är 2 år och väger nästan 13kg) men känns som att hon snabbt lärde sig att sitta på höften. Med lilla bebisen på 2 mån, som gärna blir buren ofta då hon vill se och vara nära när hon kollat klart och vill sova, använde vi ergonomisk sele till i början men nu har jag äntligen fått snits på vår vävda sjal så nu sitter hon helt klart bäst i den! Och den underlättar mycket för ryggen! Tycker den är bättre än selen när det kommer till ryggen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ladydragon
0

Det finns ju annars oxå en speciell sele oxå som just är till för när man bär på höften vad jag har hört så ska den vara rätt bra 

Amwina Hippychick Hipseat

JossanH
0

Om man vill ha den speciellt på höften så kan man ju oftast även ha vanliga ergonomiska selar och sjalar på höften :) om man inte vill köpa en som bara är för höften alltså.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tina-A
0

Jag tror det var mellan 1-1,5 år hon lärde sig sitta stadigt på höften, då blev det mycket lättare! Nu är hon 3,5 och väger strax över 13kg, hon har vägt ungefär samma i typ 2 år nu.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Velinga1984
0

Sonen väger lika mycket som min 2åriga kusin, som känns mycket lättare trots samma vikt. Ska kika på era förslag