när byta till barnsäng?
Jag undrar när ni bytade från spjälsäng till vanlig säng. Sonen är bara 14 mån så känns lite tidigt men är samtidigt rädd att han ska börja klättra o ramla o slå sig. så när bytade ni och hur gick det med läggningarna då?
Jag är orolig över att byta bort spjälsängen för hon rör sig så mycket i sömnen :P Så länge barnet inte kan slänga benet över kanten eller växer ur så tror jag inte det är någon fara, men rätt var det är så gör dom ju något man inte visste att de kunde ;) Tror Novas kusiner fick vanlig säng vid 1, 5-2 års ålder.
Om man vill kan man ju såga bort ett par spjälor vid fotändan så det blir en öppning där barnet kan klättra ur, jag läste om det nånstans…
/Christine
Min dotter var strax före 2 år. Läggningarna och nätterna var precis som innan, väldigt lugna och hon ligger i sängen hela natten. Innan låg hon i vår dubbelsäng så en egen 90-säng var ingen jättestor skillnad egentligen.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tror sonen var 2.5 år när vi bytte säng till honom. Först hade vi en växa-säng med rätt höga kanter så den kunde/vågade han inte ta sig ur själv så det var ingen skillnad på hur läggningarna gick till.
Vår 2åring sover i vår 2,5 m breda säng med oss och lillasyster. Hade en spjälsäng bredvid vpr säng som hon sov lite i en period men tog bort den och köpte en till madrass istället.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Äldsta sonen var 8 -9 månader, han totalvägrade och varje kväll var en ångestkamp. Så vägrar jag ha det så han fick sova på "gästmadrassen" som fanns i hans rum. 105 cm bred och uppstaplat med kuddar nedanför. På morgonen när han lärt sig hasa ned från madrassen så kröp han in till mitt rum. Innan dess satt han i sängen och ropade.
Yngsta sonen är 9 månader och jag kollar redan nu på lämpliga alternativ.