Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 457 ggr
mnilep
2014-08-24 21:50
0

Flytta med barn

Någon här inne som flyttat till annan ort och därmed barnen fått byta dagis/skola? Hur har det gått? Med vänner, nya bostaden? Annan släkt osv? Vi är i ett dilemma. Vi bor nu i min hemstad & jag har sagt hela tiden att bor vi här när minsta börjar dagis så blir vi kvar här för jag vill absolut inte att hon ska behöva byta, fått för mig att det blir jobbigt för henne & endel andra anledningar. MEN det är så att min sambo har en dotter sen tidigare som går i skola & bor med hennes mamma i annan stad (där vi tidigare bodde när vi träffades), och min sambo vill flytta dit igen, för att kunna ha henne varannan vecka igen, jag vill ju såklart också att hon ska vara hos oss mer det är inte det… Men det är dags att söka dagis i september (4 mån innan de ska börja här) & jag vet inte om vi hinner hitta bostad inom 4 månader… Jag vill inte stressa, vill inte flytta, minsta har mormor & morfar här osv, hon har ingen annan än oss i andra staden.. :( allting blev så jobbigt & kom plötsligt & jag blev plötsligt egoistisk & tänker på min dotter i det här läget… Saken är den också att skulle min sambo ta körkort skulle hon kunna vara här varannan vecka ändå men alltid är det anledningar till att han inte KAN/VILL/ORKAR… Och endel ekonomi också inblandat. Just nu känner jag att vill han flytta så får han göra det samtidigt som jag vill att minsta ska växa upp med båda föräldrarna tillsammans. Så jäkla komplicerad situation… Blev långt text, skulle kunna berätta/förklara mer men det får stanna här hehe!