Namngivningsfest råd.
Vi har tänkt att fira Joels namngivning, 6 månaders dag, vår vigsel + inflyttning på samma dag i oktober. Men jag behöver lite hjälp med att komma på lite saker.
Först vill jag baka en rolig kaka/tårta men jag har inga ider. Jag är ingen expert men jag skulle gärna vilja ha nått lite roligt.
Sen vill jag göra ett minne åt Joels faddar. Jag funderar på att göra hans handavtryck i en ram men det skulle vara roligt med något lite annorlunda.
Som tredje grej så skulle det vara kul med någon sorts gästbok. Kanske en tröja som alla, som vill, får skriva på? Eller en tavla där alla får rita/skriva något? Nån som har ideer?
Andra tips mottages gärna. Just nu är allt oplanerat och öppet.
Som tårta tycker jag att det är rätt gulligt att ha ett foto på barnet på locket. Jag köpte ett sånt fotolock på en auktion på Tradera. Det var väldigt smidigt, jag mailade fotot och den text som jag ville ha på till säljare och så kom fotot i posten ganska snabbt därefter.
Som minne till faddrarna, kanske hand- och fotavtryck som bildar någon sorts figur. Det finns många tips på internet. Jag sökte på footprint och handprint på Pinterest och fick upp många olika bilder. T.ex. att skriva LOVE med någon snygg text där O:et består av ett handavtryck och V:et av två fotavtryck i V-form.
En gästbok skulle kunna bestå av att alla gäster får en fin sida där de ska fylla i fortsättningen på olika meningar, t.ex. Jag hoppas att du lär dig…, Jag hoppas att du inte blir rädd för…, Jag hoppas att du älskar…, Jag hoppas att du aldrig glömmer…, Jag hoppas att du blir… osv, och så sist All kärlek från… (eller något annat avslut). Och sen sätter man in alla de sidorna i någon fin pärm eller binder ihop dem med tygband eller så. Har man möjlighet kan man ju laminera dem innan.
Jag hoppas att ni får en fin namngivningsceremoni!
Tack för de bra idéerna :):)

Vi hade en tårta med Mollys foto på. Annars om man gillar att baka och har gott om tid kan man göra cupcakes med söta dekorationer istället för en tårta.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Vi slog ihop namngivning med min 30-års dag. Tårtan hade därför både mitt och sonens namn, som en uppslagen bok. Vi hade det enkelt, drygt 20 personer och bara släkten. Bjöd på mat och fika. Vi fokuserade på att vara sociala med alla så jag hoppas att alla fick trevligt. Beställde personliga fadderbrev.
Vi kommer behöva ha öppet hus då vi inte riktigt rymst 30 personer här hemma hos oss. Tänkte att vi får skriva i inbjudan att det är just öppet hus och lite trångt. Finns det hjärterum..
Sen är det ett flertal par som inte har barn och som säkert kommer komma med oss ut senare påkvällen. Dessa gissar jag kommer lite senare till oss också.
#5 Vi fick hyra lokal för att få plats med allihop. Enda kraven vi hade var alkohol förbud, och att de skulle ha roligt.
Öppet hus fungerar lika bra 😃
Här får alla bara trängas. Det är ju inte lång tid det gäller. Maken får låna pallar från sitt jobb så det finns lite fler sittplatser. Sen har vi ju faktiskt 83kvm lägenhet så jag tycker att det borde rymmas
#7 Haha, pallar är bra. Men är det planerat att inte vara så länge så fungerar det , hjärterum 😛
Ja det måste liksom funka. Jag vet några som kanske inte alls kan komma och några som bara stannar några timmar för de har lång resväg