Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 918 ggr
[Thiah]
0

Hjälp med manduca

Hej!

Jag har en manduca här hemma som både jag och Joel gillar.  Nu börjar Joel bli för stor för insatsen så jag funderar på att helt ta bort den. Men jag undrar vart man gör med den? Ska man rulla ihop den eller knäppa fast den?

Någon som vet?

CelsiusT
0

Vad man gör med insatsen? Eller vad menar du? Den tar man väl bara bort?

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Thiah]
0

#1 skulle jag kunna ta bort den hade jag gjort det men det är liksom en insydd insats till nyfödd .

CelsiusT
0

#2 Jaha, så är det inte på min kompis manduca, där tar man bort insatsen.

[Thiah]
0

Konstigt att det är olika. Skulle vara smidigt om den gick att ta loss.

Ladydragon
0

Kan ingenting om just bärselar…men kolla modellen kanske är det tyvärr så att ni har köpt nån modell som enbart är till för små bebisar…typ nyfödda
borde väl finnas hemsida eller liknande man kan kolla sånt på….

[Thiah]
0

Nä den är för barn upp till 20 kg. Insatsen är alltså en bit tyg som man knäpper för att små nyfödda ska sitta ergonomiskt. Sen när de blir äldre och längre så slutar man bara använda insatsen. Men jag undrar om man helt enkelt bara viker ihop den för det finns nån typ av resårband som skulle kunna vara för det där tyget . Försökt titta på hemsidan men hittar inget om just det.

CelsiusT
0

Jag hade nog personligen testat mig fram. Provat och försökt se vad som fungerar bäst.

malinroth
0

Jag har vikt/rullat ihop den och dragit över resårbandet över kanterna bara. Dålig förklaring men du förstår kanske hur jag menar? Den har inte varit ivägen för oss iaf, har knappt tänkt på den sedan vi slutade anväda den. Vi är också jättenöjda med selen, vissa dagar är den verkligen guld värd! Min syster har lånat den ett par ggr och burit sin treåring på ryggen då vi varit på långpromenad och han inte orkat gå och det funkar kanon även för honom som väger 17-18kg :)

[Thiah]
0

#8 jag förstår precis vad du menar, tack!

Jag älskar vår också, ännu mer nu när vi flyttat och jag får släpa vagnen två trappor till hissen. 🙂

JossanH
0

Tanken är att den bara ska rullas ihop som beskrivet ovan :)

Sajtvärd på Iller.ifokus