sommarbarn

Nu när det är sommar och vackert väder så har ni säkert massor av fina bilder på era sommarbarn.
#1 Tyckte han om det? Joel var lite undrande med gräset först men sen gick det bra, så länge han slapp ligga i det 🙂
#2 ja, men lite funderande var han ändå! Men de var väldigt varmt den dagen och långgrunt i viken så vattnet var väldigt varmt så han tyckte nog det var skönt den lilla stunden han var i 😊 ja, gräs är ju lite stickigt och konstigt 😁
Ser ut som en mysig filur . Är du hundvakt eller är det din egen?
#5 det är vår hund.
#7 rock tant :)
#8 haha ja! :P
#10 klart han är nöjd när han har en så fin trehjuling!😁 #11 det underbara håret alltså! Så galet fin är han!😍
Hur gör ni med småttingar och solskydd? Alwa som är 3år smörjer jag in med solskyddskräm 50+ men funderar på Noel som bara är 3veckor. Han är bara i skuggan och har täckande svala kläder på sig, men tänkte på ansiktet och fötterna (strumpor är alldeles för varmt just nu), solen tar ju en hel del även om de är i skuggan. Men det är så mkt konstigheter i solskyddskrämerna som jag inte vill utsätta npgon av barnen för egentligen, men treåringen är omöjlig att ha kläder på och att hålla i skuggan..
Jag har faktiskt inte smörjt in Joel alls fast han ligger i blöja i skuggan. Är han i vagnen och vi är ute och går får han ha en tunn, tunn trasa över de delar solen når. Annars har jag tyckt att han klarar sig. Oftast ligger han under parasoll eller tak så jag har inte känt behov av att smörja nu, speciellt inte med vanlig butiks kräm. Nästa år däremot kommer det behövas smörjas hela tiden… Svårt att hålla ett aktivt barn (gissar att han kommer vara redigt aktiv) stilla i skuggan hela dagarna. ..
#13 Billy fyllde ett i sommar. När han är på land har han t-shirt/linne och shorts och en keps på huvudet. Vi sitter inte i solen utan sitter och leker i skuggan och vänder på vagnen på promenader så att han har skugga.
I vattnet har han en UV-dräkt i storlek 86/92 (han har vanligtvis 80/86), den är så stor att den täcker armar och ben trots att den egentligen ska vara 3/4-dels. På huvudet har han en UV-keps med tyg i nacken också.
Om vi bara vistas i skuggan smörjer vi ingenting. Om han är delvis i solen eller ska bada i solen smörjer vi all hud som är exponerad (ansikte, händer, fötter, och armar och ben om han har vanliga kläder). Men i möjligaste mån undviker vi direkt sol, men han får ju bada och leka på stranden även om det är sol.
Vi använder bara den här solkrämen: http://www.vitapost.se/sv/artiklar/eco-baby-solskydd-spf-50-50-ml.html Den har fysikaliskt skydd och är fri från nanopartiklar.
Hittills har Billy klarat sig helt från att bränna sig. Han har inte ens blivit röd. Det känns positivt med tanke på att vi spenderar mycket tid ute, på stranden, vid poolen och i trädgården, och Billy sitter ju inte still i skuggan längre som bebisar gör.
mysiga och underbara kort! så skönt när man slipper greja med massa kläder. Vi smörjer med solskyddsfaktor 50 när vi inte kan undvika sol, försöker hålla honom mest i skuggan. Försöker även ha heltäckande men tunna kläder om det inte går att undvika solen. Ibland får det bara vara blöja. Solhatten är alltid på. Uv-kläder var jag inne på tills jag hittade att de inte alltid skyddar så bra från solen ändå. Speciellt om de var begagnade och varit i vatten. Vi vågar inte chansa, utan hellre smörjer än riskerar solskador.
#16 Ja, UV-kläderna verkar väldigt känsliga. Vi köpte nya till Billy i sommar från märket Swimpy. Till dem kom tydliga instruktioner om att man inte får gnugga dem, krama ur vatten, vrida ur o.s.v. så det är nog väldigt viktigt att man är rädd om dem. Och att man inte använder dem om de är gamla eller använda mycket. Vi sköljde försiktigt upp dem för hand när de var nya, efter det har vi bara sköljt dem i sötvatten efter användning och hängt upp dem som de är att rinna ur och torka, aldrig i solen då. Bara användningen, att ha dem på sig, i solen och i vatten, lär ju slita mycket på dem. Men nu första sommaren, och vi som varit rädd om dem, verkar de skydda väldigt bra. Billy har inte blivit röd alls trots bad i solen. Och då har vi inte smörjt den hud som är under dräkten.