upptinad barnmat
Hej! Vi ska åka på lite minisemester och jag vet bara att det finns en kyl där. Vet inte vilken köksutrustning det finns annars utan tror de blir mycket gill. Vi har en son som vi äter frukost och middag, ammas övriga mål. Jag lagar egen mat till honom (Han får samma som oss med lite modifieringar) kan jag frysa ner och ta med så de tinar i kylen utan att de blir dåligt? Vi ska vara borta ons-söndag. Håller de sig tro? Eller kanske bäst att ta med ett litet gasolkök och laga till honom?
Jag tror det blir lite väl många dagar i kylen.
Varför inte göra mat åt honom på grillen?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Du kanske kan köpa burkar och värma i vattenbad?
Här hemma ger vi hemlagad mat men köper färdigburkmat när vi ska iväg till ställen utan kyl. Och för att slippa ha med kylväska. Kan det vara ett alternativ?
Tror också att det blir för många dagar i kylen, fungerar det att ta med gasolkök och mixer så varför inte. Ifall ni bara vill ge hemlagat alltså.
Jag skulle inte chansa så många dagar.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag hade använt gasolkök och lagat enklare rätter eller använt köpt mat dom dagarna.
Hade inte vågat chansa på att ha det upptinat så länge i kyl.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
De första dagarna är det ju ingen fara med egengjord mat till honom, de första två typ. Resten av dagarna kan han ju äta samma mat som er även om ni grillar? Gör foliepaket och lägg på grillen om ni inte vill ha grillytan på maten.