Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 3937 ggr
[Thiah]
0

Hur länge använder ni nappflaskor?

Idag när jag värmde mat började jag fundera på hur läng en nappflaska  faktiskt går att använda. Joels matflaskor är nu ca 2½ månad gamla och eftersom han flaskmatas enbart används dom en hel del. Vi har tre olika att alternera runt, de diskas i maskin. Napparna diskas alltid för hand och kokas ibland.

Men hur länge är egentligen en vettig livstid för en flaska?

Är det när plasten ändrar färg, när det gått ett år, två år eller mer? Själva flaskan kanske inte åldras men nappen ska bytas ut?   Vad tycker ni?

Ria74
0

Jag har två flaskor som är 1 år gamla som jag alternerar med. Napparna har jag bytt några gånger. Men själva flaskan är fortfarande okej.

Nu diskar jag den visserligen inte i maskin, men jag kokar den på spisen istället och det borde ju rimligtvis slita på den också.

Jag hade bytt om jag såg att plasten började bli repig, mjölkig eller allmänt sliten. Det beror kanske också på vilket märke man har hur lång livstiden på flaskan blir.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
0

#1 lite så funderar jag också. Att när flaskan är sliten byts den.

JossanH
1

Plast slits förstås och ger utfällningar. De flesta plastprodukter använder vi nog alldeles för länge i våra hem. Jag köpte 2 glasflaskor! Jättebra tycker jag- håller hur länge som helst :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

mnilep
0

Jag tycker iläggen i mina mam flaskor blir dåliga och nästan missfärgade så jag byter rätt ofta även fast jag kokar dem osv.. min tös är 6 månader och har nu 3 olika flaskor som jag byter mellan & även en lite mindre för dryck. :)

[Thiah]
0

#4 ilägg? Menar du de helt vita mjuka?

mnilep
0

#jaa dem i botten.. heter väll inte ilägg men kunde inte förklara de bättre hehe.. tycker de blir ofräscha efter ett tag

[Thiah]
0

#6 ja då hänger jag med ;)

AnnaFagerell
0

jag har flaskor som är flera år gamla och som ser lika fina ut ändå men de använder jag till djuren när det föds bebisar och har aldrig varit några problem. Napparna byts dock.

Medarbetare på djurskydd.ifokus