Leksaker till 1-åring
Vad skulle ni rekommendera för leksaker till en 1-åring?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Padagogiska lek & lär leksaker :)
Hållbara leksaker, jag fullkomligt älskar Fischer Price då det håller våldsamma lekar. Gärna av äldre modell.
Gunghäst, bobby car och liknande balans-leksaker
stapeltorn i olika former
Jag är inte så mycket för att allt måste vara pedagogiskt, utan mer att det är hållbart och uppskattat. Sonen var drygt 1 1/2 år när han fick sin dockvagn, och där körde han allt ifrån våra dåvarande tamråttor till sina leksaksbilar.
Plastburkar, gamla handväskor, kryddburkar(tvättade o barnsäkrade), kartonger, gosedjur, mjölkburkar som är gjorda till klossar (sköljda och ihoptejpade) stora kuddar, filtar, klossar i trä, färggranna bilder på väggarna som hon kan se och röra(på jobbet klippte jag ut allers bilder och satte på väggarna och tygbitar ,dockor, vagn, böcker. 0
Hör var det dockor och böcker som var favoriten långt innan 1 års ålder. Annars är det ju roligt med saker från köket och gärna något man kan hälla vatten i och leka med :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vår grabb fyller ett om ett par veckor, i födelsedagspresent har vi köpt Billy beats från Mega Blocks, ett lekbord för sand och vatten till sandlådan med massa sandtillbehör, ett uppblåsbart hoppdjur, ett knoppussel, en liten docka ("Erik", från Skrållantillverkarna) och såna där greppvänliga småbarnskritor.
Andra favoritleksaker som han redan äger är lära gå-vagnen, big bobby car, ett plastgarage med bilar, saker med knappar som låter, en mjuk, stor drake fylld med bollhavsbollar och plocklåda med klossar.