Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1244 ggr
Elisabeth-J
0

Barn och djur

Hur är det mellan era barn och djur hemma? Här följer en liten söt berättelse om Felicia och Chicco

Hej!

Jag heter Chicco och är 2 år. Elisabeth har delad vårdnad om mig så jag är hennes lilla spökjagare. För 4 månader sen blev jag morbror till lilla söta Felicia och jag bara älskar henne så mycket! Men ibland blir jag faktiskt lite svartsjuk så även fast jag är en cool kille så ville jag också vara liten och ha en rosa napp att snutta på :) Jag passade på att ta hennes favoritnapp när hon äntligen tappade den i golvet ;) Men hon har fått en ny och den smakar säkert lika gott! Men jag är faktiskt snäll mot henne för när hon sitter i sin babysitter och blir ledsen så hämtar jag mitt kramdjur och ger henne den så hon ska bli glad igen.  

![](http://overnaturligt.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=b0c555a3-fb9b-4c5b-9e8f-efb2ff758cd4&Filename=Chicco och Felicia.jpg)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

MaMaMade
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mellis o hennes katt Lasse-Maja:

MaMaMade
0

Äsch, det här var ännu finare:

MaMaMade
0

Sonen o min eurasier Tassa:

MaMaMade
0

Sonen o hans katt, Findus:

MaMaMade
0

Minstan, Tassa o Måns (borta sedan i våras, snyft):

MaMaMade
0

Djur o barn går bra ihop…barnen lär sig mkt av att ha djur omkring sig; respekt för annat levande, ansvar o de har alltid ngn som de (o även vi vuxna) kan "prata ut" med o få tröst o kärlek av.

Mia-
0

Tycker barn ska växa upp med djur om det är möjligt!! Vi har hund och 4 katter som barnen älskar!!!

[Anna-N]
0

Barn och djur hör ihop. Här har vi 17 hästar, två katter och tre hundar att tillgå för lilla sonen :-)

Tror djuren har mycket att ge de små liven och även djuren blir glada av barnen- det jag helt övertygad om. Våra katter springer efter barnvagnen så fort vi ska lämna gården och när vi kommer hem igen möts vi av GLADA katter =)

Pomperipossa
0

Mina barn är uppvuxna med hund, katt och fiskar.. Sätter in en bild på lillan och hunden…När jag väntade sonen så var jag inställd på att avliva/omplacera hunden om det inte skulle funka. Hon var inte van vid barn. Det blev helt tvärtom!! Världens bästa barnvakt. När sonen låg ute och sov i vagnen så låg hon nedanför och vaktade (enda hon någonsin vaktat är barnen) när han vaknade så kom hon in och "sa till" mej… Nu är tanten 13 år och orkar inte vara med lika mycket som innan men hon har hjälpt att ge mina barn en bra uppväxt.

lisette
0

har två hundar, två hästar o en katt (som just nu är på vift)

hundarna har sedan loke kommit hem fått vara i hans närhet. det första vi gjorde när vi kom hem från BB var att sätta loke på brunnslocket så de fick lukta o pussa på honom. wesley pussade honom direkt. nadja totalignorerade honom i två veckor ungefär…

Elisabeth-J
0

#10 Nadja kanske blev lite svartsjuk på den nya familjemedlemmen?  Glad

Elisabeth 

lisette
0

ja det tror jag med. men nu avgudar hon honom. ska pussa t höger o vänster.. =)

Elisabeth-J
0

#12 Vad mysigt!!! Skrattande

Elisabeth 

[Sajberlena]
0

Vår fyraåring och vovven leker som värsta dagiset här hemma. De jagar varandra och ena varvet springer han först och hon efter, sen vänder hon och väntar på att han ska jaga henne. Det är underbart att se.

Sen har hunden gjort tappra försök att ställa sig över honom i rangordning, men fått lära sig sin plats… Det är mest när han ska sitta i knät eller bredvid i soffan - då är hon snabbt där och trycker sig in mellan!

Zebben
0

Dottern fick sig en vän och livvakt från första dagen. De är underbart att se dem växa upp ihop

Zebben
0

Äsch bilden vill inte idag… men den finns i mitt galleri

Pimu
0

Har haft katt sedan 7½ år tillbaks, barnen är 10, 8 o minstingen är 3 år, så han är uppvuxen me katten, som min älsta bestämde att hon skulle heta KIARA .. dottern har oxå en egen hamster ..
o nu .. sen slutet av mars har jag börjat samla på mig ett gäng med möss o har kommit upp till 11 stycken (2 har nyligen lämnat mig) o den 31/7 fick jag min 1:a kull på 8 bäbisar ..
o barnen älskar dom .. som jag .. Skrattande

AusaBausa
0

tror det är bra för barn o växa upp m djur, allt kommer sig naturligt. Födsel, leva dö allt som vi själva ska gå igenom. Har 3 hästar, 2 marsvin o 1 dvärghamster. Har haft hästar som måstats avlivats o barnen har varit o jag har varit JÄTTE ledsna m vi har gråtit o sen begravt dem o kunnat gå dit o lägga blommor. De tycker inte det är ngt konstigt längre…så är livet bara!

reddie
0

Håller med era resonemang att barn och djur hör ihop. De lär sig att ta hand om och vårda levande varelser och all respekt som följer med, någon att krama när de är ledsna, någon att somna bredvid då de drömt läskiga drömmar…

Min flicka är uppvuxen med familjens två katter + fyra omgångar med kattungar. Hon har haft två kaniner som vi begravt och sörjt och hon hjälper mig att klappa och borsta hästen.
Hela stora släkten har antingen hund eller katt, allt från dvärgsnauser till golden retrievers och rottweiler.

Det skulle kännas konstigt att vara utan djur.

Mymlan
0

Barn som får umgås/växa upp med djur de lär sig ta ansvar. Jag fick min första katt då jag var 10 år, min första undulat då jag var 11 år. Farmor hade kennel, födde upp Mellanschnauzer.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you