Småpojkar och deras "kottar"
Våran 2,5 åring har upptäckt hur rolig hans "kotte" är nu när han till största delen av dagarna endast har kalsonger på sig och den är mer lättillgänglig.
Det ska dras i den…se om den går att trycka in…tvinnas runt finget…snurras på…ja ALLT som tänkas kan måste göras.
Till och med i sömnen till hans föräldrars stora förtret.
Så fort han har somnat måste vi springa in och lägga kotten tillrätta i blöjan igen för man kan ge sig den på att han pillat upp den utanför blöjan.
Jag vet inte HUR många lakan som går åt på en vecka…jag tycker att det konstant hänger lakan på tork här hemma.
Eftersom han även ägnar sig hängivet åt sin nyfunna hobby även nattetid i sömnen så har min sömn fått stå tillbaks lite, ofrivilligt.
Man måste ständigt hoppa upp ur sängen för att kolla läget i hans blöja och jag har inte gåvan att kunna somna om direkt igen.
Även fast han har en hel pyamas på sig lyckas han lirka upp kotten…vad ska man göra…man kanske kan köra ett par varv med silvertejp runt blöjkanten så han inte kommer åt ;o) *glimten i ögat*
// Trött CBA med ICA kassar under ögonen
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Småkillar är ju bara för roliga!!! Komemr ihåg när brorsans älste var i den åldern. Det var sommar och han satt och drog och hade sig utav bara den. Hans mamma kom och frågade vad han gjorde för nåt…"-Leker" fick hon till svar.

Ja men den är ju hur rolig som helst verkar det som med tanke på att dom kan ägna timme ut och timme in åt att pilla och dra i den :oD

jag skrattar, men lär väl få samma problem själv om ngt år…
vet tyvärr inte vad du kan göra åt det.
tvångsjacka? ;)

Jag funderar i banor av kyskhetsbälte :oD

Jaha då vet man vad man har att vänta sig..
Min lilla kille är bara 8mån och redan nu så ska det "pillas på" så fort blöjan åker av.. Inte så trevligt om han precis bajsat och det kommit upp på "kotten" som du säger.. ;)
// Nathalie

Detta är ju naturen, jag har 2 killar 19 och 10 år, ska tala om jag har aldrig brytt mig så mkt förrän då de kom upp i skolåldern, då skojar vi bort alltihop.

#6 Jag bryr min inte så mycket om att han petar och pillar på kotten :o)
Frågan låg i hur sjutton man ska göra för att slippa byta lakan 3 ggr/natt som vi får göra ibland pga att han pillar upp kotten även i sömnen.
Min sömn är helt rubbad nu för att jag känner att jag måste upp med jämna mellanrum och pilla tillbaks kotten i blöjan igen.

Min pojke som nyss fyllt sju har också varit en riktig "snopppillrare". Det har lugnat ner sig lite men han vet ju fortfarande vart den sitter. När han var 3-4 år frågade jag honom lite skämtsamt varför han drog i den hela tiden och han svarade "jo,för när jag pillat färdigt killar det så skönt i fötterna". Har också en som på 17 månader som gärna pillar upp den ur blöjan så jag känner igen ditt problem. Har tyvärr inga goda råd att ge dig. Vi får vara glada över att dom uppskattar sin lilla kotte. Dom slutar nog inte pilla med åren men förhoppningsvis blir dom lite mer diskreta

#8 slutar pilla med åren? mer diskreta? inte min gubbe ivf… =)

#9 hahaha
// Nathalie

#9 :oD ja du…v¨ran äldsta brukar gny ibland över att "nu är den så där konstig igen" ;o)

Har du byxblöja? Byt i så fall till vanliga som går att dra åt tajtare i midjan. Kan funka?

#12 Vi har funderat på att köpa den vanliga blöjan med snibb man tejpar på framsidan. Man kan ju alltid köpa ett litet paket, men jag gissar på att han lyckas pilla upp kotten ändå :o/

För oss funkar det bättre med byxblöjor för har han vanliga blöjor tar han av sig dom hela tiden, även om han har byxor på sig för byxorna tar han också gärna av sig. Byxblöjorna har han inte kommit på hur han ska få av än men pillesnoppen lyckas han såklart pilla fram.

Jo det är ju lite det oxå, att han kommer få av sig blöjan lättare om den har snibbar :o/