Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 720 ggr
PogoPedagog
0

Tandborstning 1,5-åring

Jag undrar om någon har tips för hur jag ska lyckas borsta sonens tänder effektivt? Problemet är framsidan av framtänderna. Han snörper åt stenhårt med läpparna så det finns inte en chans att jag kommer åt där. Någon enstaka gång lyckas sambon borsta där.

Det vi provat hittills är:

Borsta med eltandborste, han får borsta med egen borste o vi borstar samtidigt med en annan, försöka försiktigt hålla undan läppen med finger, borsta framför en spegel, han borstar våra tänder medans vi borstar hans, försöka förklara och visa vart vi vill borsta…..men inget fungerar!

Fler tips motages tacksamt!

MagArne
0

Vad säger tigern? Grrrrrrr! 😃

PogoPedagog
0

#1 Jaaa! Bra tips, vi har mest försökt med ett traditionellt iiiiiiii utan framgång. Detta ska provas snarast, vi har en bok om en tiger vi kan öva lite i förväg till.

JossanH
0

Vi satsar hittills bara på att få borsta av tänderna lite utan att det blir för gnälligt. Bara vi får borsta 2 ggr per dag så är vi nöjda. Vår tjej blir 2 år om 2 månader. Hon brukar få vatten på tandborsten efter att vi borstat och då brukar hon ta framsidan själv samtidigt som hon liksom suger ur vattnet.

Sajtvärd på Iller.ifokus