alvedon
Hej! Idag skulle jag ge min 5 månaders son Alvedon för första gången. Vi har suppar hemma då jag alltid tänkt att de måste vara lättast att ge en liten bebis! Men de gick inte!!! Jag fick inte in den! Han knep och den smälte och jag, de vart ingen bra! Känner mig dum, hur kan man misslyckas?! Hur gör ni, finns de något knep?
Inte svar på din fråga om suppar, men för oss är det superlätt att ge flytande Alvedon till sonen. Vi fick med en doseringsspruta från apoteket och en kork man sätter på flaskan och sticker in sprutan i, väldigt lätt att ta rätt dos. Sedan lägger vi sonen på rygg, riktar sprutan mot insidan av ena kinden och trycker sakta så att han får svälja emellan. Han verkar gilla smaken och har tagit den frivilligt, även när han var sådär liten.
# hm, får kanske testa de nästa gång! Tur han är frisk av sig så att vi inte behöver ge ofta! Men skönt att kunna när de väl gäller! #2 okej! Man skulle kanske köpa det! Alltid tänkt att de ska smaka så himla illa men de kanske det inte gör då! Tack för tipset😊
Vi ger hellre flytande än supp och har alltid gjort, hon har som sagt bara fått supp en gång och det var på sjukhuset innan en magnetröntgen, kändes som ett stort övergrepp på henne då hon blev helt förtvivlad. Alvedon skulle hon kunna äta som godis om hon hade fått..
Efter vi skulle ta både temp och Alvedon i rumpan så fick vi problem med blöjbyte efter.. Hon hatade det verkligen och knep när vi skulle torka bort bajset en bra tid efter. Som tur är har vi sluppit att ge det fler gånger då vi *peppar peppar* haft en frisk tjej :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Oj, här har vi inte haft några problem den enda febervändan hon har haft. Gav suppar då men har planer på flytande i framtiden, någon som vet hur det smakar förresten? Har själv bara äckelminnen från det…
/Christine

Vi har bara använt flytande alvedon och har aldrig haft några problem att få det i henne. Jag tog en slick på de för att se vad det smakar och de jag har hemma smakar hallon.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

#6 Jag tyckte det var så gott när jag var liten att jag lurade min syster att dricka det i ett obevakat ögonblick:( Så lås på medicinskåp är bra grejer i barnfamiljer.
#6 Jag tyckte att det var så gott när jag var liten att jag gick till mamma och sa att jag hade ont i huvudet. Hon genomskådade ju dock det och sa att jag skulle ligga och vila en stund, och att jag kunde få alvedon om det inte gick över efter vila. Då var det inte lika kul längre :P
Jag tror att de har bytt smak sen dess för den luktar inte likadant längre. Jag tror att det står att den ska smaka björnbär eller skogsbär, kommer inte ihåg. Den luktar bra i alla fall.
Vi har provat att ge sonen alvedonen på sked när han blev lite äldre och han tar den då också, inte bara från sprutan.
Det verkar som flytande är grejen alltså! Alltid lär man sig något!😀 Han hade nog inte så ont av supparna för han skrek inte utan bara knep.. men som sagt flytande ska köpas hem så vi är redo 😀
Peta in suppen med lillfingert så långt det går o sen knip ihop skinkorna.

Sonen tar oxå alvedon via munnen o verkar tycka det är riktigt gott. Idag gav jag honom panodil för barn som är tjockare o man kan stryka det på tandköttet o verkade lika gott det. Har tyvärr ingen erfarenhet av suppar
Fick ge lilleman suppar efter en operation för ett tag sedan. Bökade en del med de första, de smälter ju sjukt fort verkligen. Men sen fick jag in snitsen. La honom på mage, sen busade vi litegrann. Sen petade jag in den, och höll ihop hans skinkor. Busade lite till under tiden jag höll. Mycket enklare än när han låg på rygg i alla fall och har inte fått några problem med blöjbyten efteråt. Men nästa gång vi behöver Alvedon så blir det flytande för det smackade han i sig med god aptit på sjukhuset i alla fall. Luktade väldigt sött tyckte jag.
Jag sätter alltid savla på innan… böjer upp knäna i luften liksom, för in den och sätter ihop skinkorna lite med hjälp av benen. Föredrar supp till alla barnen framför flytande och tabletter
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Jag köpte alltid flytande alvedon till barnen och det funkade utmärkt🙂
~ mayolica ~
Vi har både suppar och flytande. Beror på dagsformen om vad vi ger.
#0 Hur har det gått för er?
#16 peppar peppar ta i trä! Så har vi inte behövt Alvedon mer, men jag har köpt hem flyttande så att om de blir som sist så har jag både och!:)
#17 vad skönt!