Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 590 ggr
Velinga1984
2014-06-18 07:20
0

Vi som studerar

Min son är 6 månader, och jag studerar för ett slutbetyg på halvtid. Slarver som jag var som ung så gick jag aldrig gymnasiet. Läste omvårdnadsprogrammet på komvux när äldsta sonen var 4 till 6 år, och har idag en fast heltidstjänst. Arbetslös lär jag aldrig bli om jag inte missköter mig grovt, då det alltid behövs undersköterskor speciellt med körkort. MEN drömmen, målet, är att läsa på högre nivå tex högskola eller liknande. 

Min spontana tanke är att börja läsa en sån utbildning på halvtid när/om jag får fler barn och även då på min föräldraledighet. Då slipper man förlora så mycket i inkomst, och slipper ta så mycket lån. Nackdelen är att "mellanbarnet" då bara får gå max 15 timmar i veckan, och man ska samspela studierna med bebis.

Någon mer som läser? Hur löser ni det?

VildaVittra
2014-06-18 07:30
0

Du kan inte studera på distans då? Då sitter man ju hemma vid datorn och har ett par träffar per termin.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Velinga1984
2014-06-18 07:35
0

#1 Oj det glömde jag skriva, jag studerar på distans nu och det blir det även då isåfall.

PogoPedagog
2014-06-18 10:00
0

Min sambo har läst på distans med barn. När han läste heltid och var föräldraledig hade han lite svårt att hinna men jag måste ärligt säga att han inte har en talang för högre studier. Han är för ostrukturerad, så för andra fungerar det säkert jättebra! Halvtid +föräldfraledig klarade han dock av bra.

Det flesta föreläsningar spelas ju in så man kan plugga när barnen sover t.ex.

fridaas
2014-06-18 11:29
0

Jag ska läsa på 25% nu i höst och vara föräldraledig resten, när kursen börjar är bebis 2,5mån ungefär samt att vi har en treåring här hemma. Jag ska passa på när största är sina 15t på dagis och bebis förhoppningsvis sover, annars får det bli när sambon lkommen hem från jobbet, likadant i vår sen fast då läser jag på 50% istället tror jag.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Velinga1984
2014-06-21 07:57
0

#3 & 4 , högre utbildning eller på komvux? Jag funderar på om det är olika stress och press, beroende på vad man läser.

fridaas
2014-06-21 10:57
0

Komvux

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

PogoPedagog
2014-06-21 11:38
0

#3 Han läser till lärare på högskola. Och han upplever att det är svårt med uppsats-skrivande, där blir han väldigt pressad men det beror ju mest på att hjan personligen har svårt för det.