Mors dag
Ni mammor här, tror ni att ni kommer få någon mors-dag-present av era barn? Brukar ni få det? Eller tror ni att era män fixar det?
Detta är första året för mig som mamma och jag hintade till min man förra veckan att "snart är det mors dag…" Skulle vara mysigt om han hade ordnat nåt :)
/Christine

Ja jag vet jag får nåt av min sambo. Sonen e så liten än så han kan inte rita nåt än. Anledningen jag vet det e för det har strulat med beställningen på nätet av grejen så sambon har varit väldigt irriterad hehe
Vad spännande, vet du vad det är för nåt?
/Christine

Jag tvivlar på att sambon fixar något. Jag fixade en present till farsdag till honom, men han är inte så mycket för att ordna överraskningar.
Men kanske förvånar han mig med att ha fixat något, man vet aldrig :)
När Molly blir äldre hoppas jag hon ritar något till mig på morsdag.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag brukar be min son om en teckning varje år. Det brukar jag få. Mer än så "firar" vi inte. Förr lagade vi mat - jag, mamma och mormor. Min son, min bror o mormors särbo var med och åt.
Här i finland firade vi morsdag den 11 maj och sambon frågade mig om jag ville bli firad. Fyllde år den 14 maj så det skulle bli lite tårta på tårta att fira båda. Nu är jag inte mycket för firande alls så vi hade inget. Men Joel är ännu så liten. Nästa år kommer vi säkert fira både fars dag och morsdag lite mer (när han är mer medveten om vad som händer..)
Åh de vågar vi inte hoppas på!☺ men visst hade de vart kul att få något som man kan spara som minne från sin första morsdag💖

Jag förväntar mig inget från min son efetsom han är 1,5 år gammal. Inte heller av sambon, jag är ju inte hans mor. Men får jag något ändå blir jag såklart glad.

#2 det är nåt med nåt foto mer vet jag inte men hoppas att det är ett mobilskal med sonen på:)
Jag hoppas att jag får något som min man har fixat (Billy är ju bara 10 mån) men som ändå blir ett minne av Billy (att mannen har hjälpt Billy med en teckning kanske, Billy brukar få måla med fingerfärg, eller någon tavla med fotografi eller något).
Till farsdag köpte jag träbokstäver som jag målade och dekorerade med stjärnor, sedan fick Billy hålla i bokstäverna en i taget och jag fotade honom. Jag satte bilderna i en ram med plats för fem bilder, så att det tillsammans blev "PAPPA". Så ska jag vara ärlig blir jag lite besviken om jag inte får något! 😛 (Jag håller dessutom på att fixa en superfin (personlig) present till vår bröllopsdag, så nåde min man om han inte har fixat något till någon av dagarna! 😛)
Jag fick en krukros, favvogodiset o en lugn stund med tidningen på morgonen ;)

Vad fick jag på Mors dag då? Jo, magsjuka:(
Det varade bara ett par timmar tack vare min järnmage men nu kan jag inte gå över o fira min mor ihop med alla mina syskon vilket jag sett fram emot. Mina ungar skulle få visa upp sina gulliga sjömanskläder hade jga tänkt.
Istället sitter jag själv o är hungrig, trött o ledsen, blä!
#12 stackare!! Hoppas du kryar på dig snabbt och att resten av familjen slipper magsjuka! Än så länge har jag inte fått något, men det gör mig igenting. Det är ju trots allt sambons födelsedag idag, så strax blir det nog lite jordgubbar :)

#12 Stackare, hoppas du snart är bra igen och att du får något fint på morsdag som kompensation.
Själv blev jag överraskad med både tårta och blomma så jag fick en kanon morsdag :)
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#12 usch och fy! Hoppas de vänder snart! Själv har jag firat morsdag med att klippa gräset och städa så lyxigt 😛 hade kanske hoppats på en lite roligare dag men solen lyser och min unge är go och glad!😊
Lite butter över att jag inte på något vis blev uppvaktad faktiskt, min man fick två fina böcker när det var fars dag.
/Christine

Jag blev bättre snabbt så jag fick på nåder komma och umgås med de andra om jag höll mig på avstånd haha. Skönt, dagen blev inte så illa ändå. Fick en fin blombukett från trädgården av sambon med.

Blev inte heller firad på något vis mer än att min man skrev på Facebook om hur fantastisk mamma jag är åt vår son. Han som typ fick hjärtsnurp när han den 10(?) maj trodde att han hade missat mors dag och bad mig så mycket om ursäkt. Då trodde jag iaf att jag skulle få någonting idag? Men nepp. Sonen är ju bara tre så han behöver ju lite hjälp på traven, jag vill ju inte direkt tvinga honom att rita något till mig tex. Men men, jag överlever :)
Fick en bukett blommor :)
Jag fick en söt liten rosbuske som får stå på köksbordet ett tag och sen ska den flytta ut i trädgården, och så fick jag fyra Trisslotter.
På dagen passade mina föräldrar Billy en stund medan jag var ute och handlade och när jag kom tillbaka hade min mamma låtit honom måla en teckning till mig, som hon skrivit en morsdagshälsning på baksidan av. Så jag fick en present från Billy också :D
#20 Hoppas du vann något :)
Måste flika in att jag verkligen gillar hans namn, tycker det är jättefint. Skulle gärna döpt eventuellt kommande dotter till Billie :)
#21 Jag vann 60 kr, så det får bli två nya lotter. Ungefär som det brukar bli med Triss, men plötsligt händer det väl ;) Min man sa att lotterna var från Billy för att hans mamma skulle vinna 100 000 kr i månaden i 25 år och inte behöva börja jobba igen och alltid vara hemma med med honom :P
Tack så mycket! :) Ja, Billie är också fint. (Dock lite förstört av Solsidan 😛)

Min morsdagpresent har inte kommit fram än så jag väntar fortfarande på den…
jag har get min mamma en fågel och pappa gav mamma en blomma