Barn iFokus

Barn

Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1705 ggr
Ria74
0

Hur ofta byta napp?

Eftersom vi just nu har en aktuell tråd om nappar så tänkte jag höra hur ofta ni byter nappar?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
0

Vi har fyra stycken "igång" samtidigt, två i sängen, en i skötväskan och en nånstans i huset. Hon använder mest napp när hon ska sova och ska man byta var tredje månad så byter vi för sällan, med oregelbundna mellanrum, men vi kollar dom alltid innan hon får dom.

Ria74
0

Vi har precis som #1 4 nappar igång samtidigt. Jag tror vi byter ungefär var 4-5 månad så det är ju försent egentligen. Men jag kollar napparna med jämna mellanrum och ser så dom inte ser slitna ut eller något kan lossna.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
0

Vi har 6 st igång samtidigt o igår bytade jag ut alla men kan erkänna att jag slarvat innan

cillisw
0

Har två nappar åt gången och byter ca varannan månad.

Strumpan
0

Vi har e napp igång i taget. Den byts ut med max 8 v mellanrum

Mvh Jenny

[Thiah]
0

Vi har 5 igång. 3 han älskar (hade 4 men jag råkade spola ner en i toaletten) och 2 som kan duga. Inte bytt ut någon napp än då de äldsta är knappt 3v gamla

JossanH
0

Vi kör med naturgumminappar och där tycker jag man ser tydligt när napparna börjar bli gamla. De ändrar färg och kan börja få små sprickor. Vissa används mer än andra och jag byter ut de som helt enkelt ser gamla ut. Exakt intervall har jag ingen aning om. Hade ett märke som blev dåliga fort och nu har jag ett som håller sig fina mycket längre. Gör ofta dragtest på napparna.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Tess86]
0

Vi använder bara nappar ifrån MAM och de ska enligt förpackningen bytas var 3:e månad, och därför gör vi det. Det går ju inte att se på dem när de är slitna så därför följer vi rekommendationerna, skulle aldrig våga göra annat. För att lätt komma ihåg när det är dags byter vi på hans var tredje månadsdag (3 månader, 6 månader, 9 månader, och nästa gång byter vi när han blir 1 år). Han har sex nappar samtidigt just nu.