Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 502 ggr
AnnaFagerell
0

Försäkring på barn

Intressant fråga! Har ni någon extra försäkring för era barn eller ni nöjer er med den som finns inbakad i hemförsäkringen? Själv har jag barnen i trygghansa och betalar ca 1000kr/barn/år. Jag är jättenöjd med den som jag nyttjat och kommer att använda mig mer av längre fram pga skador. Hur gör ni/tänker ni kring detta?!

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[Thiah]
0

Vi har just ändrat gravidförsäkringen till en barnförsäkring. Vet inte riktigt vad vi betalar men det är mer än 1000krper år. Jag har även själv en olycksfallsförsäkringen inte sambon.

[Tess86]
0

Vi skaffade en barnförsäkring så fort sonen var född (innan hade jag gravidförsäkring). För oss var det en självklarhet att han skulle ha en egen försäkring.

CelsiusT
0

Jag har en gravidförsäkring nu, och kommer att skaffa barnförsäkring sen när bäbisen är född. En självklarhet för mig. Jag har själv en olycksfallsförsäkring (barnförsäkring) som jag haft med mig sedan jag föddes och den har jag nyttjat flera gånger och tyckt varit jättebra.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[WickedAlly]
0

Jag tecknade barnförsäkring direkt när vi kom hem från BB. Betalar runt 1600 i året för lilleman. Eftersom jag är under 25 har även jag en barnförsäkring, maken likaså. Tycker att det är självklart att man har en försäkring.

Praefatio
0

Vi kommer att teckna barnförsäkring via Facket.

Velinga1984
0

Storebror har barn- & olycksfallsförsäkring på IF , där fick inte lillebror barnförsäkring så han blev flyttad till medlemsbarn på Folksam. Har Folksam via facket.

fridaas
0

Vi hade trygghansa först som gravidförsäkring men de vägrade försäkra dottern sen när hon var född, så då bytte vi till folksam, där hon, jag, sambo och hemförsäkringen numer ingår i facket. Har gravidförsäkring genom folksam nu med och bebis kommer bli försäkrad där när den bestämmer sig för att titta ut.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

AnnaFagerell
0

#7 varför vägrade dom det?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

fridaas
0

#8 för att hon är född med en njure som är full med cystor och därför har hon bara en fungerande. Och då ville de inte försäkra henne.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.