Täppt bara på natten?
Nu får ni hjälpa mig här :P
Min dotter på 3 månader blir ALLTID täppt i näsan men bara på natten. Inte på kvällen när hon läggs utan när hon vaknar för första matstunden så märker man att hon är täppt.
Har höjt upp sängen och det är svalt i rummet. När hon sover på dagarna så blir hon aldrig täppt. Vill inte behöva använda nässpray på henne hela tiden då det inte känns bra, så har undvikit det så mycket jag kunnat.
Hon verkar inte vara besvärad av det och verkar kunna andas normalt men tycker det är konstigt att hon blir täppt varje natt?
tips på vad det kan vara?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Det är inte så ovanligt att små barn har trånga näsgångar som gör att de lättare blir täppta. Det kan bli bättre när hon blir större. Om hon inte lider av det tycker jag du ska ta det lugnt och hoppas att det ger sig med tiden. Undvik nässpray.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Okej, tack :)
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Min tös är 2,5 månad och hon blir också täppt endast på nätterna :) Så länge dom inte får jättesvårt att andas eller gnäller så är det nog inga konstigheter, har hört om flera som haft likadant.
Du kanske får kolla upp det lite men om du vill ge någonting tror jag att det är ofarligt med koksaltlösning. Eller, jag vet ju att det generellt är ofarligt med koksaltlösning, det är ju bara vatten och salt. Men jag tänkte att om man regelbundet ger det till en så liten kanske de får i sig för mycket salt, det rinner väl bak och ner i svalget.