barnmatsburkar
jag har börjat ge loke lite smakportioner och köper de som är avsedda för fyra månader.
men eftersom man bara ska ta någon tesked åt gången och burken inte ska användas efter tre dagar, ja då blir det ju en hel del som går till spillo. jag tycker det är slöseri med naturen faktiskt. kostar ju en del att framställa det och det känns lite onödigt.
jag hade velat ha en förpackning (om ungefär sex st) olika smaker med prover på maten. typ som de här små yogurt förpackningarna. det är ju en lagom storlek på burkarna, maten hinner användas upp och man får flera olika smaker.
bra eller dålig idé?
Frys in vad du inte använder. Vi använde formen till iskuber.
Eddie

ja det där var ju smart måste jag säga
När de väl börjar äta av burkarna så gör man snabbt av med innehållet i dem…
TIlls dess är frysen ett bra alternativ!

Tycker det var en smart idé
Det fungerar även till mat man gör själv, minns att jag brukade koka bl.a orötter och potatis och blanda med lite smör innan jag frös in till iskuber. När de frusit så tryckte jag ut dem och la dem i en plastlåda med lock i frysen.

Jag lagade den första smak portionerna själv… Pureade och frös i iskuber. Det enda man ska tänka på är väl att undvika salt och starka kryddor…
Jag gav min son potatis,margarin & bröstmjölk i 3 dagar denna vecka, men 3.e dagen var det ingen hit alls.. Han skrek & spottade, så jag testade igår med burkmat, potatis & palsternackspuré.. Den gick ner lätt som en plätt.. Han såg rätt fundersam ut, men tuggade (!),svalde & gapade när skeden lades på läppen :)
Jag tror att min potatispuré kke var lite för tjock :( Han får äta upp burken & sen ska jag prova med att göra egen igen & lite lösare :)