tricotti bärsjäl
Någon som har erfarenhet av dessa ? Det börjar bli ohållbart att bära min son så vi måste investera i bärsjal eller bärsele. Viktmässigt måste de vara minst till 15 kg då han väger drygt 10 kg nu när han är 3 månader.
Aldrig testat en Tri-cotti men har en trikåbärsjal från Minimundus (köpt i nyskick andrahand på Tradera). Sonen (nu 4,5 månad gammal) tycker om den, jag tycker om den. Klarar upp till 18 kg. Man lär sig fort hur den ska knytas, tar lite längre tid att få ner barnet men även det är en vanesak (lättast att göra framför en spegel i början). Aldrig testat att ha honom i vagga, kändes för bökigt eftersom han var relativt stor även som nyfödd och han gillade ändå så mycket att ligga emot mig i upprätt ställning. Nu brukar han sitta framåtvänd i sjalen så han kan se sig omkring när vi är ute på stan eller liknande. Använder den nästan inte alls när vi är hemma för han är för det mesta nöjd med att sitta i sin matstol/babysitter eller att ligga på golvet när jag gör annat. Annars tycker jag att det är lite bökigt att ha honom i bärsjalen när jag ska göra saker men det gäller för alla sorters bärdon som inte placerar barnet på din egna rygg. Det är lite som att vara gravid igen, fast snäppet värre, när det gäller att stå vi en diskbänk eller liknande.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft