Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1643 ggr
Ria74
0

När sova borta första gången?

När fick era barn sova borta första gången utan er föräldrar?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ria74
0

Molly har aldrig sovit borta utan mig än så länge och hon är 7 månader.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Rutan_
0

Första sonen var ca sex månader, var borta en helg (två nätter). Då han ammades hade jag pumpat några veckor och frusit in, och jag fick pumpa på resan också naturligtvis. Men fy vad det var jobbigt, den pumpen var riktigt dryg så nästa gång han sov borta var när han slutat amma.

JossanH
0

Hmm, hon kanske var 8 månader då hon sov över själv första gången, och runt 10 mån när hon sov över 2 nätter själv. Mer än vid dessa 2 tillfällen har det inte blivit och hon är nu 1,5 år. Hon har dock somnat med mormor/farmor ett par gånger då vi kommit hem senare på kvällen och då sovit med henne.

Sajtvärd på Iller.ifokus

PogoPedagog
0

MInns inte riktigt men kanske när han var sju månader. Tror det har hänt två gånger hittills, han är nu 14 mån. Men så har vi lyxen att ha mina föräldrar som grannar så vi får lätt barnvakt på dagtid istället:)

Tina-A
0

Hon sov borta första gången när hon var 2½ år, då sov hon hos min kompis 2 gator bort :) Har bara hänt 1 gång

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[AmandaO]
0

Hennes mormor och morfar2 kom och tog henne när hon var en månad typ. Då var vi på sjukhus och mådde piss så dom erbjöd oss lite andrum. Vi var med på dagarna men åkte hem på kvällen. Det blev två nätter. Sen dess har det vart så, när vi besöker dom eller när dom kommer upp så har dom henne på natten. Vi umgås på dagarna och säger hejdå på kvällen och ses de första vi gör på morgonen. Jag brukar gå över före hon har vaknat.

jmkforlajjf
0

Hon fick sova borta första gången själv när hon var runt 1 år, det tyckte jag var lagom. Kände mig inte redo innan haha :)

Velinga1984
0

Äldsta sonen var runt halvåret första gången. Yngsta sonen på 2,5 månad har inte sovit borta än (mer än på neontalen som nyfödd).