Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1187 ggr
Djurälskaren87
0

Nyfödd sova själv?

Hur gjorde ni med en nyfödda,sov den med er på natten? Vart sov sen i på dagen? Hört att babynest är bra att ha där barnet kan ligga tryggt i på dagen och även mellan föräldrarna på natten

JossanH
0

Hon sov i vår säng, nära mig på natten. Under dagen sov hon i famnen i insatsen till vagnen eller i soffan. Nu är hon 1,5 år och sover fortfarande hos oss då vi har en säng på 2,5m för att kunna ha det så. Supermysigt!! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[jnordstrom]
0

Min son är en månad och han sover mellan mig och sin pappa. Mysigt är det :)

[jnordstrom]
0

Och på dagen i sin vagga eller i famnen :)

Ria74
0

Molly sover hos mig på natten och i mitten på dubbelsängen på dagen. När hon var nyfödd sov hon ibland i insatsen till vagnen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Djurälskaren87
0

Menar om man kan ha barnet i en barnstol om man tex duschar osv..givetvis aldrig ensam utan med mig hela tiden så jag har koll

JossanH
0

#5 när jag duschade satte jag vår dotter i en babysitter och hon satt och kollade på medan jag snabbt blaskade av mig.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ria74
0

#5 Jag har precis som #6 haft Molly i babysittern medan jag duschade.

[jnordstrom]
0

#5 än så länge så sover elton väldigt mycket så är jag ensam hemma passar jag på när han precis ätit och somnat men föredrar att duscha när Eltons pappa är hemma så behöver jag inte tror att jag hör han hela tiden :P

Niini
0

E sov i babynestet i spjälsängen dag som natt. Även famnen, soffan och om vi var ute vagnen dagtid.

Djurälskaren87
0

När gick ni ut med ert barn första gången?

[jnordstrom]
0

Vi var ut första gången samma dag vi kom hem. Vi har hundar så han är ute varje dag. Men han har aldrig vart på stan eller i mat affären osv. Utan bara i naturen nerbäddad :) han är nu en månad.

JossanH
0

Vet att vi gick en promenad i samhället när hon var 4 dagar gammal. Frisk luft och äntligen kunna gå normalt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Velinga1984
0

Dexter sover i sin spjälsäng, vid sällsynta tillfällen sover han mellan oss. På dagarna är han antingen i babygymmet, på en filt på golvet eller i babysittern. Jag duschar bara när sambon är hemma, för att kunna få lite egen tid ;)

ChristineL
0

Hon sov både mellan oss och i egen säng om natten, vi lade henne alltid i egna sängen men när jag nattammade blev det ofta att hon somnade vid bröstet och då var det lättare att lägga ner henne i vår säng. På dagen sov hon i vagnen eller i en babykorg.

fridaas
0

Första delen av natten sov hon i vaggan, när hon sedan vaknade Pch var hungrig fick hon komma ner i vår säg och där blev hon kvar resten av natten då jag alltid somnade när hon ammades. På dagarna sov hon antingen i vår säng, babysittern, vaggan eller vagnen, eller i någons famn. Vi gick på promenad när hon var 3dagar gammal, då gick vi genom halva Växjö när jag äntligen kunde röra på mig ganska obehindrat.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Ria74
0

Vi var ute på promenad samma dag som vi kom hem. Jag hade inte henne med mig i affären förrän hon var ungefär 2 månader och då var det i den lilla lokala butiken vi var.

PogoPedagog
0

Vi hade inga mål uppsatta innan han kom om vart han skulle sova utan provade oss fram. Han sov ovanpå oss i ett par veckor o vägrade sova annars men sedan blev det mest egen säng. Från ca tre månader flyttade han till rummet bredvid då både han och vi störde varandras sömn om nätterna. Nu är han 14 mån och ska snart flytta ett rum till bort för att göra plats för hans syskon som anländer i maj.

Tusen
2

Jag har aldrig kunnat ha mina barn i sängen och kunnat sova själv. Mina fick egen säng direkt och eget rum. Detta för att jag alltid varit väldigt lättväckt. Däremot hade jag dem hos mig ibland på morgonen men då sov jag inte något. Kunde bara slumra lite då.

Men jag tycker att det är helt okej och vettigt att ha barnen hos sig i sängen om man tycker om det. Det har bara inte passat mig.

Rutan_
0

Våra barn sov mellan oss i i sängen i en speciell "insats" i en-två veckor, sen orkade vi inte med det längre så de fick ligga i spjälsängen som stod/står vid min sida av sängen.  När första sonen var bebis sov jag riktigt dåligt, men inte den här gången så bebis får vara kvar i vårt rum ett tag till.
På dagarna sov bebis lite här och där; spjälsängen, soffan, babysittern, vår säng, i bilen, vagnen, famnen..

Första gången jag gick ut med första barnet minns jag inte, men det dröjde nog några veckor på grund av all smärta.
Med andra barnet har jag tills nyligen bara gått ut kortare rundor tillsammans med någon eftersom jag inte kan köra vagnen så lätt. Har fortfarande foglossning och måste gå med kryckor. Har gått någon enstaka, mycket kort runda med hund och barnvagn men det är inga trevliga promenader eftersom jag inte kan ha kryckorna då och det gör förbaskat ont.

VeronicaKahlbäck
0

Ni som fått flytta eran bebis till eget rum då hen stört er sömn, på vilket sätt har hen stört er sömn?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

PogoPedagog
1

#20 För vår son som fick eget vid tre mån var det mest vi som störde honom. På dagen kunde han sova igenom vilket oväsen som helst men om natten vaknade han så fort någon harklade sig. 

Sedan låg vi och lyssnade så himla mycket och varje litet ljud från honom fick en ju att vakna till ( orolig förstagångs-förälder) så när han flyttade in i nästa rum hamnade hans säng ca 3-4 meter från våran och vi hörde inte precis alla ljud och kunde sova lugnare. Till grejen hör väl att han är väldigt rörlig och högljudd i sömnen. I början trodde vi aldrig han sov tills vi läste på och insåg att små barn ofta kan låta och röra sig mkt fast de faktiskt sover.

Tusen
1

#20 Precis som #21 låg jag och lyssnade efter ljud och hörde jag inget var jag uppe och kollade om de andades alls. Och lät de (för vissa barn låter även då de sover) så kunde jag inte sova pga det.
I sängen har jag aldrig kunnat ligga nära någon om jag ska sova. Inte ens mina egna barn. Jag sover inte alls då, helt enkelt.