Barn iFokus

Barn

Etikett04-barn-3-5-år
Läst 3878 ggr
lillaana
2

Var hittar jag en barnflicka???

Jag söker med ljus och lykta efter en barnflicka till vår 5-åriga dotter då jag inte vill lägga allt ansvar på hennes syskon när vi jobbar sent etc, men VAR hittar man en sån? Alltså någon som kan ställa upp lite då och då, men som sen under våren kommer att behövas några fasta dagar i veckan och sen kanske lite till om jag jobbar mycket.

Det känns hopplöst och jag vet inte var jag ska leta, någon som har något förslag? Vi behöver ju lite mer än bara en vanlig barnvakt då det kommer bli rätt mycket tid i vår, men kan inte erbjuda logi för då skulle jag anställa en au pair.

AlbaStiffler
0

Sätt upp lappar i grannskapet. Sen finns ju nån sajt om just sånt, vad heter den nu då, är det "grannar" eller granntjänster eller något liknande.

Sen finns det ju riktiga företag som har det som sin tjänst, med Rut-avdrag. Typ hemfrid.se har jag hört reklam om på radion.

Zahara
0

var någon stans söker du barnflicka? Alltså var finns ni?

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

AnnaLundin
0

det går bra att annonsera här på barn iFokus! Glad

anton123
0

Hej allihopa:)

Jag har själv sökt efter barnflicka men det har varit svårt att hitta någon. Har dock börjat använda mig av de olika tjänster på internet som finns och har hittat flera som är bra. Sök på ordet hushållsnära tjänster och du kommer att få massor av träffar. Lycka till!

JustMySelf
0

Bor ni i Stockholm? Där finns ju företaget Nannynu som verkar seriöst och bra. Finns säkert andra företag om ni bor på annan ort.

OlgaMaria
0

Kolla grannar.se

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[sorbel]
0

Du kan prova http://www.akademiskomtanke.se/

eller http://www.upgrades.se/.

De anställer studenter (de brukar anställa universitetet studenter) som behöver ett extra jobb.

[sorbel]
0

Såg just nu att trådet var gjort i 2010, tror att hon har kanske hittat någon eller är borta nu.

Carl-Philip
0

Sätt upp lappar utanför gymnasieskolor! Det finns väldigt många ungdomar som inte har några planer alls efter avklarad gymnasieexamen och som skulle bli jätteglada över ett sånt jobberbjudande. :)