Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 1237 ggr
dragonstar
0

Vardagföremål blir leksaker

Jag är bara nyfiken på vad era barn leker med som finns i hemmet och inte är köpta som barnleksaker?

Tex slevar, kastruller

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Velinga1984
0

När äldsta sonen var liten så lekte han mest med en pantflaska halvfylld med okokta ärtor när han var hos sin mormor. Det var verkligen en favorit.

PogoPedagog
0

Alla former av förvaring till de runt ett år. Kartonger, väskor,papppåsar m.m

Föräldrarnas kläder som mössor t.ex att klä ut sig i.

Stora lådor kan bli kojor, bord blir kojor med.

ChristineL
0

Min dotter är sju månader och har man på sig tröja med luva så är snörerna väldigt intressanta, dragkedja och knappar är också spännande. Allting hon inte får leka med är också otroligt kul!

dragonstar
0

Låter som barn de =) Har alltid fått höra att jag och min syster som små brukade öppna ett paket kolla vilken fin docka och så tog vi kartongen och lekte med den.

På den tiden var det ju ingen platt tv så kartongen tv:n kom i vart ett litet hus skärdes ut dörr och fönster och målades ljusråsa (mammas favoritfärg).

PogoPedagog
0

Vi har ett sådant kartong hus nu. Mycket populärt och man kan låta dem leka hur våldsamt de vill med det eftersom det inte har någon större ekonomiskt värde precis:)

dragonstar
0

Ja, de är jätteomtyckt, målar man med en bra färg så blir de mer hållbart =) Har sett på Pinterest många som använder stora kartonger för små barn att måla i ingen risk att de blir kladd på golv eller bord =)

[MyCassie]
0

Min mobil, den har hon en benägenhet att hålla i och inspektera noga. Annars är det väll skedar, lock, tidningar mm som är intressanta och bilar… oj vad glad hon blir när hon ser en fullskalig bil.

fridaas
0

påsar, grytor, slevar, filtar på bordet och en koja är färdig

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Thiah]
0

På jobbet leker ungarna med kartonger, gamla kärl och byttor, gamla kläder, böcker de kan skriva i och annat som de får. För dem har det ingen skillnad om det är köpt eller inte och alla barnen i åldrarna 1- 5 leker med dessa saker

Rutan_
0

Det är väl typ allt =P

Kommer ihåg en dagmamma jag gick hos, hennes man hade byggt ett litet hus av mjölkkartonger. Jag älskade att leka i det huset.

[Thiah]
0

Mjölkkartonger blir fin fina klossar som man kan bygga med. Lyx att ha haft dagmamma med sånt :)